måndag 25 november 2013

Tänk, när du suckar över reklam gör miljontals andra det också. Därför är TV bättre än film...

Nåra dagar har gått. En helg har susat förbi. Jag hat haft det relativt lugnt med sockstickning och TV/filmtittande. Serverade och donade tillsammans med några andra talkoarbetare som mig själv Silver Beatles på Scala söndag kväll. Trots lite bokningar blev det en bra mängd människor i publiken. Vilken tur. Jag är nog inget Beatles-fan direkt men i denna tappning så är det riktigt bra och de förtjänar en stor publik.
Strumpstickning ja...detta är vad som producerats. De ser lite märkliga ut på bild men har bra passform ändå. Jag gissat att det är det tjocka garnet som ger dem dess märkliga form.

Dålig bild...färgmässigt...tur jag inte JOBBAR som fotograf :P


Som alltid glömmer jag något. Detta sånt som var tänkt till förra inlägget.

# 1. Det fanns faktiskt något negativt med trippen till Vasa. Ingen märkte mitt nya örhänge. Ringen i trä...ringen som var nästintill OMÖJLIG att få fast. Kändes som 10 minuter å var nog inte långt ifrån med alla svordomar och höljudda suckar... Menmen, jag tar det som att resten av mig var så vackert att ingen kunde märka den lilla detaljen ;)

# 2. Nytt rekord. Det jag tidigare drivit om 3 månader ? dagar har blivit 3 månader och 10 dagar. Ett nytt rekord, på gott och ont, förut var det längsta 3 månader 6 dagar. Blä.

# 3. Ett annat "jubileum" finns också denna månad...ett jag visste var i November men inte vilken dag...trodde det var 20:e nånting men tydligen var det redan 3:e. Tankarna går till lördagen den 3:e November 2012. Jag på Scala...får för mig fasansfulla nyheter i öronen...kunde knappt andas före jag med egna ögon såg att allt var OK. Men det borde ses som något positivt att jag INTE mindes :D

Såg idag ett intressant program. "Obese. A year to save my life". Tränaren Jessie Pavelka tar sig an kraftigt överviktiga personer som kanske inte skulle leva länge till om de fortsatta i samma fotspår. Jag brukar inte följa dessa program, även om tränaren är VÄLDIGT...fotogenisk.

Försökte hitta en bild som inte såg så photoshoppad ut...skitsvårt...

Idag var det en ung 24årig kille, Ben Taylor. Han började på 171 kg. Samma ålder som mig, 10 kg mer i startvvikt. Intressant livsöde. Naturligtvis gick han ner mer i vikt å snabbare än mig men han hade personliga tränare som pushade osv. Som sagt. Ett väldigt bra avsnitt...så sällan man hinner med daytime television...

Ikväll gällde EasyBaking-party. Riktigt dålig idé. Jag skulle inte ha något, behövde inte något. Inte före jag kom dit och hittade allt jag behövde och ville ha. Det får räknas som julklappar, till mig själv och andra :)


Imorgon Jeppis igen då nån timme. Denna gång är samtliga betydligt mer förberedda. Vilken tur. Ändå hoppas jag att det blir en "kort" dag, halv 12, 12. Tänker ta fasta på vad som sades av en chef sist, "Inte behöver det bli en heldag, en halvdag eller någon timme räcker ju bra".., dåså...hoppas på både lunch och kaffe på A8...igen då... :)


Tack och godnatt då!

"Flyger nu iväg till Drömmarnas Rike...Nangiala...Narnia...Never Ever Land... Platsen där allt kan hände. Där jag drömmer om killen jag verkligen gillar..
Om mannen som bara alltid är där...
Och killen som förra natten verkade perfekt där vi höll om varandra under de blommande äppelträden och allt han hoppades på var att jag inte brydde mig fast han var 39 år... Det gjorde jag inte...

(som jag skrev som fb uppdatering i samband med denna bild igår)
(fast förra natten drömde jag om ett EX som inte kunde simma, men jösses vilken syn han var med sina små röda badshorts.

Exakt såna var det...men resten inte lika bra....

Och någon som jag aldrig vill att ska bli ett EX stod i disken på restaurangen vid marinan, NÄSTAN så han lyckades se skitsnygg ut i "hårnät", stövlar och diskförkläde. Får se vad det blir till inatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar