tisdag 8 maj 2012

Arbetsmyran



Ja eller kanske inte på allvar, men lite :P

Har man 1 dag, kanske 2 så är det helt ok att ligga raklång men som jag har det denna vecka är det långt ifrån det. Visst, jag tog en rejäl sovmorgon men sen så sa huvudet att jag måste göra något. Detta betydde att jag idag testade på yrkena skräddare och klädvårdare. Förutom att jag städade roskislådan… Det reparerades och slängdes, eftersom jag inte tycker man ger fläckiga kläder till insamling. Ett favoritplagg räddades med hjälp av sax, nål och tråd. Ska man klotta är det tur att man ibland klottar på rätt ställe …. Det blev faktiskt riktigt bra ett kolla igenom allt.


Så tog jag fram symaskinen. Kortade av både ett sängöverkast samt 2 panelgardiner. Avskyr att jobba med knappnålar, tackar därför för att det fanns perfekta sömmar och veck att följa så jag slapp det.


Apropå panelgardiner, hur svårt ska det vara att hitta enfärgade, färglade panelgardiner…helst utan att ruinera sig,.. Imorgon ska jag agera snickare om jag bara hittar en fungerande skruvdragare och lite skruv på Scala, en hylla och två stolar ska bli som nya här hemma. Och så var det lite strykning också. Det är det enda som finns i huvudet just nu, kanske hittar jag mera sen. Dags att fortsätta ”Oceans”-maratonet :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar