onsdag 23 maj 2012

Min röda vän Funky

Ny vecka. Med intressant uppställning. Måndagen började med en, planerad, sovmorgon. Jag vaknade och låg och vred mig medan jag med jämna mellanrum tittade på telefonen för att se hur länge det var till den planerade uppstigningstiden. Jag räddades av ett telefonsamtal, en som gärna ville väcka mig, men tyvärr misslyckades Annika, till hennes besvikelse :P Det blev en snabb spontan tur till J:stad. Denna resulterade i min nya vän Funky, paprikaplantan. Den är nu planterad men får ännu bo inne på nätterna, just in case. Jag gillar den typen av spontanitet. Ett telefonsamtal gör att jag hinner vakna till, om jag faktiskt blir väckt, och sedan gör det inget om varken jag eller lägenheten ser ut som jag vill, mig själv hinner jag snabbt fixa till och in i lägenheten kommer ingen :D

Måndagen förlöpte sedan med ett kvällskifte på jobbet. Oc ndet var sedan allt jobb före fredag då det blir jobb resten av veckan och månne också måndag. Idag gällde Vasa. Ingen desto större shopping, även om jag var OTROLIGT sugen. Det blev bara fruktlösa besök på loppis, men detta betydligt billigare. Det räcker med att jag ser mig omkring så vet jag att jag nog klarar mig utan att shoppa.



Imorgon gäller skola, sista närstudien för våren. Slipper fundera på kläder, tar samma som idag. Det som duger åt Vasa duger åt J:stad…men är kanske lite överdrivet för närstudie….oh well. Kände mig idag faktiskt som en reklampelare för HM :P



Gonatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar