tisdag 29 maj 2012

Livets hårda skola

Varje dag man lär sig något nytt är en bra dag. Brukar det inte heta så. Igår lärde jag mig två saker.

#1. Tvål varken smakar gott eller svider mindre i ögonen fast det är en dyr sådan, Christian Lacroix Nuit, och kommer ur en vacker lila tub med silverfärgad text och dekorationer.

#2. När man misstar Flora matlagningsgrädde för Flora Vanilla blir det inte så bra, fast det jag skulle ha det till blev ju mindre onyttigt. Kunde inte förstå varför de aldrig tjocknade, det brukar gå undan med Tupperwares Speedy Chef II.

Får se vad jag lär mig idag :P


Solen skiner, man borde spendera tid utomhus, ingen sol på balkogen så jag tror att jag väntar lite. Denna vecka är något av en minisemester för mig men inte en sådan man vill ha, obetald. Igår var det städdag och idag får vi se. Tror det blir en sväng ut på landet för att kolla läget och sen mot kvällen slänger jag troligen kameran över axeln för lite findit-jobb. Cateringa ska jag också göra innan veckan är slut, 2 drömrulltårtor beställdes för avhämtning på fredag. Kanske bäst att svänga ihop något annat när jag ändå håller på… en uppochnerkaka… nami… och säkert något mer… hoppas det inte är allt för varmt på fredag… om inte nya fläkten hunnit komma förstås.

Och fluggardinen till balkongdörren, som kostade en halv förmögenhet dessutan, men en sommar utan flugor i lägenheten är nog värt det.


NU dags för denna som just anlände…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar