måndag 21 maj 2012

En helg, två helt olika dagar.

Lördag. Jag hade ju planer. Jag skulle skriva. Det gick åt pipan. Allt fanns i huvudet men kunde bara koncentrera mig på det jag gjorde några minuter i taget. Det var faktiskt hemskt. Inget problem att sitta still men koncentrationen var som bortblåst. När dagen var slut hade jag skrivit knappt en sida men planerat för 5 stycken till så det var väl ändå något men allt jag ville var att man skulle kunnat göra såhär.


Idag (söndag) gick det däremot bra. Puh. Jag skrev och skrev och skrev lite till. Med ett bra resultat dessutom :D


Sen så har jag en fråga. När vilar egentligen min hjärna? Jag kan lova att det inte är på natten. I helgen har jag drömt allt möjligt från A till Ö.
Igår irrade jag på i ett konserthus och lyckades dra igång en nyårkonsert långt före tolvslager. För att sedan irra på ute i snön i Helsingfors och falla nr i ett hål i snön.

Senaste natten smög jag runt och figurerade var killen jag gillade bodde. Jag fick reda på det och fick inte det att riktigt gå ihop för i han fönster hängde gardiner i spets och virkat. BIG NO NO!! Inte en chans att det skulle vara möjligt. Han kom på mitt spionerande och bjöd på mat, ris och ugnsstekt lax. Riktigt gott faktiskt. Felet var bara et han syster och min mamma plötsligt var där också och störde en aning även om de kom bra överens. Lägenheten stämde inte heller, men det var en etagevåning :P


Får se vad det blir till i natt….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar