onsdag 16 maj 2012

Ett nytt namn

Till att börja med, jag har fått ett nytt namn av husmor. Homopoika är tydligen föråldrat, nu är det Pitkäkynnet som gäller. Eller kanske ibland båda. Nåja, båda är ju sanna så…

Dagarna har gått. Igen. Intet intressant innehåll. Jobbat, 3 dagar i träck, med tanke på senaste veckan så kändes ju det rent ut sagt jobbigt. :P


Sidan 82 har påbörjats på min och Annikas bok. Spännande. Kul att läsa bakåt och se hur storyn har gått. Att allt började med 240 ord och en stycke scarf. Nu skrevs det ca 2500 ord senaste gången. En viss förändring. Vid sidan 100 går vi ut på mat, så THE END får ju inte komma före det :D


Vår i luften. Underbart. Men mina ögon tycker inte om solen. Alls. Och mina suncovers borta, såg dem i höstas, i vintras men inte på senaste tiden. Men idag dök de upp. I den låda jag trodde de var i, bara lite mer begravd än jag trodde.


Sällan man ligger och tittar i taket, men målarna kunde väl målat hela taket när de rörsanerade… i köket är det flera nyanser ljusare. Nåja, inte förvånad, det fanns många brister i den renoveringen. Nu är ännu alla lister ännu inte på plats men plötsligt har de börjat med något i pannrummet. Organiseringsbrister kanske.


Snart slipper jag gå hämta mina nya hörlurar/handsfree. Kom några minuter för sent hem för att få paketet levererat i handen. Nåja, hoppas sen att de är så bra som jag vill, helst att de överhuvudtaget funkar…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar