söndag 10 juni 2012

Den svävande sängen

Ska först börja med att förklara rubriken. Jag har en svävande säng, en budgetversion för det finns faktiskt svävande sängar på riktigt också. Min svävar bara visserligen bara i det ena hörnet eftersom väggarna i min sovalkov är allt annat än raka så därför går den inte ner överallt. Det märks inte mycket när man ligger i den men det är väldigt störande när man ska bädda eftersom bäddmadrassen alltid glider av :P
DETTA ÄR ÄKTA VARA


Jag har traditioner. Jag tycker om att hålla på mina traditioner. Men ibland tvingas jag faktiskt bryta dem. Vid jul vill jag t.ex. pynta ALLT 23:e december. Detta har fått ändras ibland eftersom jag jobbat väldigt mycket före jul de senaste åren. Sen så vill jag alltid ställa till det vacker t på balkongon just före midsommar. Detta är också något jag får bryta i år. Det finns inte riktigt tid. Och blomutbudet är inte riktigt vad jag vill i Jakobstad. Som tur är rör sig kära mamma mycket runt alla blombutiker i Vasa. Detta betyder att jag får blommor fixade därifrån, mitt problem är att jag aldrig vet vad jag vill ha före jag ser det… förutom 2 amplar med vit Snöflinga. Dessa två har nu inhandlats, men tro inte jag hänger upp dem ännu. Hoppas jag hittar det jag vill ha i Jakobstad innan midsommar. I Jakobstad finns ju trots allt mycket annat jag vill ha :D


Nu blir det att laga mat. Kållåda, rabarberkräm till efterrätt och till kvällen pannkaka med vaniljglass och hallon. Det är ju ändå söndag… så det blir väl att gå till butiken IGEN...kunde ju kunnat tänkt på detta redan igår…men men …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar