onsdag 6 juni 2012

Musiktema

"Jag vill ha en egen måne...". Visst var det så Ted Gärdestad sjöng? Men jag behöver ingen egen måne. För mig räcker det så bra med den stora leende fullmånen med nyfikna ögon som stört min nattsömn. Jag är inte så att jag totalt vakar men det är ändå ingen djup sömn det handlar om. Men nu tror jag att fullmåncykeln kanske börjar vara över så då blir det bättre.


”Sommar, sommar, sommar” Nu när jag ändå har musik i huvudet. Var är sommaren? Inte för att jag kräver 30+ grader, det går ju för sig när man bara får sitta still i solen med något svalkande i ett glas men att jobba då… jag vill inte ens tänka på det. Men saken är det att jag är redo för en varm sommar, till viss gräns, samt många flugor som vill in: #1 Värmen: En tornfläkt köpt och står nu och väntar. #2 Flugorna: Insektsnät med magnetlås nu installerat för balkongendörren... Leta koma bara...


Igår var en bra dag. Allt är förlåtet. Jag kom hem och ett stort kuvert fanns i brevluckan. Min alldeles egen Orginaal! Jag kan verkligen inte sluta skryta på denna skrift. Den har en speciell känsla i sig. Underbar. Ska lusläsa den och njuta men har ännu inte riktigt hunnit. Detta är inget man bara läser i farten. Men efter att ha bläddrat i den kan jag säga två saker. #1 Jag älskar att ha rätt. #2 Mitt vardagsrum är tydligen målat i en blandning av ALLENA och MIRAKELRÖÖ :P


Nu kallar snart jobbet. Känns ovant att jobba såhär mycket, jag menar, tänk på förra veckan, nu är det nästan raka motsatsen, men det känns på något sätt ändå bättre så. Bäst att bli van igen. Ooo, klockan tickar… hoppas jag inte blir allt för sen. Varför är det nästan alltid så, bor man nära kommer man senare än de som bor långt bort. Fast visserligen, till andra tider som ska passas är jag alltid först, oavsett :D Ska se om det känns lika skönt att gå till jobbet idag som när jag kom hem igår. Solen sken fast det fanns friska vindar som förde mid sig dofter av Häggens blommor och nyklippt gräs. Me like. Fast det är väl ungefär så nära naturen jag behöver komma….


God Fortsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar