söndag 17 juni 2012

”Vad klagade Pitkäkynnet på idag då?”

Detta var häromdagen husmors fråga, visserligen inte till mig men det förmedlades till mig att hon hade sagt det. Faktiskt klagade jag inte på något… den gången :P



Men ska jag ändå klaga så skulle det t.ex. vara att jag inte gillar att vara förkyld. Det känns som om det blivit värre för var dag men tack gode gud för piller, medecin låter bättre… av alla de slag. Jag har en vän som skulle bli förskräckt om han visste hur mycket medicin som äts här om det behövs. Han grinade illa och var genuint bekymrad när jag åt receptbelagd smärtstillande och muskelavslappnande för att kunna jobba i höstas när ryggen sagt upp. Men man blir van att ta ett piller när det behövs när man jobbar på sjukhus. Speciellt när hälften av personalen har ont lite här och där, hjälper inte ett tar man två. Fast jag håller mig till Panadol och Coldrex. Ketorin för huvudet och Finrexin i tevattnet tillsammans med Ricolas te, honung och Carmolisdroppar. Dunderkur :D


Sen kunde jag också klaga på mina sommarblommor som nu är planterade. Kände idag att jag verkligen måste rycka upp mig, in med en massa stärkande och så fick jag gjort allt det som väntat i flera dagar men som jag inte fått inpassat, man kan ju inte bara vara ledig på sin lediga dag. Nåja, blommor. De blev kanske inte en total katastrof när jag slängde om lite i planeringen. Nu hänger de på utom synhåll i väntan på midsommar. Ganska bra egentligen så hinner jorden sätta sig lite och vattnet rinner inte över och fläckar de nytvättade mattorna som kommer finnas där till midsommar. Men ändå. Jag har många åsikter om blommor, viss SKA det vara. Vissa ska det INTE vara och en del hör till gravar, samt fel stil för mig. Ett exempel är PETUNIA. De hör till INTE-gruppen. Jag har därför i år 3 olika sorter. Whaaat?? Men tänker inte erkänna det om någon frågar… Bilder kommer senare…


Nu inne på säsong 3 av Desperate Housewives. Jag gillade aldrig riktigt Edie och ändå hittade jag två scener som jag verkligen gillade…

Jag säger inte att JAG skulle göra detta men…jag förstår hennes tankesätt… :D

Och sen… detta… jag kunde skrivet det… det kunde vara mina ord…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar