söndag 3 juni 2012

Kanske livet är rätt bra ändå

Hann ikväll med en liten stund av begrundande, livsskärskådning eller vad man nu ska kalla det. Jag stod på min kära balkong. Solen lyste bakifrån. Staden var lugn. Inga bilar parkerade på andra sidan, slutet på en epok flög lugnt genom huvudet. Jag såg mig omkring, kände mig lugn och trygg. Hemma. Jag har många gånger undrat om jag kunde på annan ort. Och svaret är ja, under rätt omständigheter. Många jag känner har längtat efter dagen de fått flytta bort från denna ort men jag längtar inte.Skulle jag finna något annat som lockar så varför inte. Längesen jag känt mig så lugn. Kände mig som Sophia Loren.


I övrigt har inte dagen burit mycket frukt. Ätit en supergod grillad kyckling, är det inte underbart att Torghallen har igång grillen dagligen. Köttet riktigt smälter i munnen. Till efterrätt min nya favoritfrukt, päronäpplen. En korsning av…håll i er nu…päron och äpplen :P Någon har varit väldigt kreativ… Gick sen igenom mitt lager av produkter från Oriflame och Avon. Brickan på byrån i tamburen ser ut som ett visningsbord av parfym :D


Jobbet kallar om sådär 7 timmar och jag har ännu lite mat att slänga ihop till imorgon. Men har nu fastnat i ”Sense and Sensibility”, den enda rätta versionen från 1995.


Förra natten var lång så denna får väl bli korta… visst brukar sommarnätter vara korta. Och många önskar nog att sommaren skulle börja nu. För många börjar semester imorgon. För mig är också morgondagen speciell, dock inte pga. semestern, den är ännu 3 veckor borta. ORGINAAL kommer imorgon :D

2 kommentarer:

  1. "Jag stog på min kära balkong och solen lyste BAKIFRÅN."... Hur tänkte du då... bakifrån dig sett är väl själva lägenheten.. ingen sol där precis.. Bakifrån staden... Låter väl inte riktigt rätt heller... brukar inte solen inte alltid skina framifrån sett från där man tittar på den eller... Den fattade inte jag faktist... ;)
    Sen tänkte jag bara bolla en tanke med dig.. Kanske du inte VÅGAR flytta någon annanstans av någon anledning.. men har du tänkt på kanske ditt liv blir ännu bättre om du släpper ditt kontrollbehov lite och Takes a walk on the wild side...som prövar dina vingar någon annanstans och mötar nytt folk... det gjorde Eva också... och se hur bra det blev. Tänk på saken. . " Annika J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok. Å du är inte petig då :P

      Vi börjar med solen. Den stod mitt över huset, alltså bakifrån från där jag stod, den lyste liksom från Jakobstadhållet...fråga mig inte om väderstreck :D


      Och sen...mitt kontrollbehov. Jag tänker inte neka. Det är helt säkert en del av det också. Ska jag plötsligt flytta så ska jag förts ordnat lägenhet (som jag vet exakt hur den ska möbleras), ha jobb och veta hur jag ska ta mig till och från ställen...sen skulle det säkert gå bra... Men att släppa efter, sådant är inget man gör bara i en handvändning...step by step... Sen skulle ju inte en 100% försäkran att en Thomas dyker upp skada heller :P

      Radera