fredag 22 juni 2012

Visst känns luften lättare

Det finns egentligen två orsaker till detta fenomen. För det första börjar förkylningen vara på tillbakagång, bara hostandet kvar men det brukar man ju få dras med länge. Sen är det nu semester, ja eller officiellt är det ju först på måndag men det ska väl vara rekord i otur om jag skulle hamna oväntat i jobb i helgen.

Denna vecka har verkligen varit en uppvisning, i envishet. Också på flera sätt. Min förkylning har varit envis. Det har känts skit, så blev man frisk, i ungefär 5 minuter och så har det hållit på. Envishetens andra slagkämpe ha varit jag. Allra helst skulle jag bara legat på soffan med en god bok och min häxbrygd till te bredvid mig men jobbet har kallat samtliga dagar. Endast ledig onsdag och då var det jobb på hemmafronten som gällde. Blommorna på balkonen, mattor skulle läggas ut och sen var det nästan samma procedur inomhus. Och vilken ”trevlig” överraskning när gardinerna plötsligt är 60 cm för korta. Det hade jag missat att kolla. Köpte en hel drös andra gardiner samtidigt och naturlitvis var nog alla andra 220 cm. Tur jag som vanligt hade en reservplan.


Midsommar. Är det verkligen något särskilt? Jag svarar nej. Det är inget som firats på år. Men ändå. I ärlighetens namn tycker jag faktiskt det skulle varit trevligt att fira tillsammans med vänner på någons villa. Grilla, dricka gott och bidra till att vara myggmat. Nåja. Såhär är det i år. Kanske det blir annorlunda nästa år…


Gjorde förresten något dumt igår. Beställde ett nytt TV igår. Detta inköp har varit önskvärt LÄNGE och planerat i månader men det beställdes en vecka för tidigt. Min plan var att jag skulle beställa ett nytt nästa fredag när jag betalat det sista till FPA men blev plötsligt rädd att mitt Philips, 42pfl3007t 42" Full HD TV som dessutom var till nedsatt pris skulle tagit slut innan nästa vecka. Nåja en vecka hit eller dit. Ny TV. 42 tum. Me like :D


God Fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar