fredag 1 juni 2012

Visst gör det ont när knoppar brister… eller när ananasburken slinter och i fångsten bryts en nagel…

Det är bra att komma sig upp från morgonen, då får man ju faktiskt något gjort… tänka sig… en sväng till främmande…Jakobstad och loppis. Tanken är väl att man inte ska handla när man har ett loppisbord men kunde inte motstå dessa.



En lång inköpslista plockades ihop på Citymarket…jag tror nog att alla tänkte att han skulle nog baka till någon stor examen…


För att då få plats för mitt loppisfynd plockade jag om lite… och fick ett problem. Min IKEA STOCKHOLM ”skål” i stål ser plötsligt så väldigt tom ut.
Idéer på vad man kan fylla den med. Tanken på fruktskål skrämmer mig huvudlöst, själv funderade jag på blåsta glasbollar, sådana som man ser luftbubblorna i. Har däremot ingen aning om var jag skulle hitta dem.

Till sist en liten rättelse till inlägget ”Nej”. Mina tankar går ibland i kors. Jag vet precis vad ett stycka planerats att innehålla så när jag ”korekturläser” det så ser jag det jag tänkte det skulle stå och inte det som det faktiskt står. Därför lät det lite som om det var bakandet jag var s emot, helt fel, jag gillar att baka och tar gärna på mig sådana uppdrag. Piste. Skönt att ha det rättat


…och nu slår det mig at den stora avlånga formen som jag tänkte laga Rabarbermarängen i fortfarande ligger hos mamma…ja detta minne….


Facebook…






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar