söndag 10 juni 2012

Take A Walk on the Wild Side

Redan som jag börjar skriva måste jag säga att jag kommer reta mig på att det kommer att stå att det är skrivet på söndag. Visst är det redan söndag eftersom klockan passerat 00-strecket men eftersom det inte varit natt ännu så känns det mer som lördag. Lika med förra inlägget, på det borde det stått fredag.

A walk on the wild side. Detta utryck ett något jag ofta får höra. Av en god vän. Och jag avskyr det, eller nej, jag avskyr att hon har RÄTT. Jag borde verkligen göra det. Jag gillar det trygga, mitt liv har varit stormigt under mina år och nu är jag småfeg. Fast jag egentligen vill vara lite vild ibland. Men det är ju bara inte jag. Eller jo, i rätt sällskap :P

Ändå finns det två saker som jag skulle känna för, piercing (i ett öra, kanske båda) och en tatuering (AJ). Det första är kanske troligen men det andra skulle jag vilja mer, men vet inget motiv eller placering. Sen borde väl kanske detta vara det vilda, då skulle ju chansen att hitta någon vara större, men var hittar man ett sådant ställe, Melody känns bara inte som rätt.

Flytta, dra upp rötterna och sticka till storstaden. Det borde jag kanske, men varken vill eller vågar, i nuläget så det är bara att glömma. Jag råkar gilla Österbotten.


Idag har hela dagen spenderats på Wisteria Lane. Eftersom allt tog slut i tisdags, ett bra slut tyckte jag faktiskt, så har jag nu börjat om från början. Tänk att jag faktiskt inte riktigt mindes hur allt började :P


Borde kanske sova så småningom. Morgondagen har inga stora planer, kållåda står på menyn, ingredienserna handlades idag men på hemvägen köpte jag vårrullar på torget istället, nami nami. Till efterrätt blir det imorgon rabarbberkräm med Vanilla, eftersom jag glömde glassen idag. Skalat, skivat och fryst 5½ liter rabarber, den sista halvlitern blir kräm. Får se om jag får fixat mer råvara innan sommaren är slut så räcker det hela vintern sen.


God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar