söndag 6 januari 2013

“Be yourself; everyone else is already taken.”

Till att börja med ska jag börja med ett ämne som jag på ett sätt inte alls vill nämna för jag vill inte göra en stor sak av det, och på ett annat sätt är det ju ändå en del av mig nu. LCHF. 5:e dagen nu and I like it. Inbillar mig att jag faktiskt skulle gått ner något redan, men det finns en känsla att man skulle vara lättare. Weird. Men man blir också lite paranoid. Jag läser på allt möjligt, hur mycket kolhydrater innehåller detta… hmmm… tanken är att det ska vara 5-10g/100g. Jag försöker dra gränsen vid 5. Kan säga att t.ex. Annas pepparkakor har 71g/100g….
Och gamla vanor lever kvar. Jag riktigt hajade till häromkvällen. Löjligt egentligen. Jag var på jobbet. Hade precis matat i pappa kvällsgröten och smörgåsen och tyckte han kunde få lite godis på det. Han tyckte ju det var gott så gottegris som pappa är frågade han efter lite mer. Jag plockade ett par karameller i handen. Gav pappa en, en åt hans rumskamrat och en åt mig själv. När munnen stängdes och jag kände den söta smaken tänkte jag nog ett och annat. Men en godis hit eller dit. Men försöker att inte göra såna spontana misstag i fortsättningen.
Sen är det verkligen en vikthets runtomkring just nu. Jag borde väl inte säga något eftersom jag bidrar. Många i min vänkrets bantar hit och dit men i ärlighetens namn behöver de ju inte ens det. Nåja. Vissa saker måste ju vuxet folk få bestämma själv.


En jobbig vecka bakom. 6 dagar och 6 arbetsdagar gick hand i hand. Och i stort sett varannan morgon, varannan kväll. Det blir tröttsamt i längden… men får väl vara glad sen när lönen kommer i framtiden. Och onsdagen tog jag som extra skifte så jag får skylla mig själv…


I kontrast till detta så ligger mycket roligt framför. Med början med klippkalas hos mig inkommande lördag när Dreya kommer med saxen och Mitjil och jag är kunder.


Sen helgen därpå blir det Helsingfors 19-20:e. En nöjestripp med logi på Sokos Hotel Presidentti :D Det ska bli superkul…intressant…spännande… :D :D


Har just ätit min omelett… jag rekommenderar att bara använda vispgrädde och inte matlagningsgrädde. Skönt att vara ledig idag. En hel dag. Wohoo. Liksom… känner att jag använder uttrycket wohoo ofta på senaste tiden. Borde sluta med det. Tror det blir en lat dag idag med film och Ps3 och mat i ugnen till 2 dagar framöver. Stämplar in imorgon kl.07 igen…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar