tisdag 29 januari 2013

Puh… tungt med semester :P

Så gårdagen, lika som idag inga officiella semesterdagar utan bara 2 helt vanliga lediga dagar. Lediga har de minsann varit.

Igår, ja det var igår. Facebook, matlagning och tevekväll. ”Familjen annorlunda”, stackars föräldrar. Men en sak lämnade jag att undra på. Den ena familjen hade sina barn nattade vid klockan 19 på kvällen, svensk tid, 20:00 finsk tid. Med detta i åtanke måste jag bara fråga min kära mor att gick vi faktiskt och sova så tidigt. För jag kan då aldrig minnas det. Så långt tillbaka jag minns satt jag uppe och såg på serier som ”Tre Kronor” och ”Rederiet”, och båda dessa slutade ju kl. 22 och jag hade rätt, vi gick nog sova betydligt senare, sedan blev det ju som det blev :p
Sen kom en ny dansk kriminalserie. En tittarsuccés, men sen när har ett danskt kriminaldrama inte blivit en tittarsuccés. Hursomhelst. En riktigt intressant serie som definitivt måste följas. Och sen mot slutet blev det ännu bättre. En känd person, en favorit, dök helt plötsligt upp i rutan. Lars Ranthe. :D :D En tittarsuccé för mig, till 100% :D


Nästan så man borde ta en tur till Danmark och Bellevue Teatret och se Carmen…

Idag har det författats här. Seriöst. Började lite smått redan igår. Känslan att äntligen ha tid. Nice. 4 sidor författades och jag tror att storyn snart närmar sig slutet… ja så kan det gå…


Imorgon officiell semester. Och jag fick idag en tid till tandhygienisten kl.12:30…just så… visserligen finns det där en nu snygg tandläkare, men honom ska jag ju inte till. Det kunde faktiskt ha hjälpt upp det lite…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar