torsdag 10 januari 2013

Inget illa att zappa

Inget i teve denna eftermiddag och hittade då en repris konstkuppen från igår. Intressant program. En altartavla á la HBT skapades. Naturligtvis sa kyrkan nej tack till sin gåva. Vilken överraskning… NOT! Och ett sånt gulligt par. När de gifte sig…jag bara naaw <3 h="h" kan="kan" klippet="klippet" nbsp="nbsp" p="p" r="r" ses="ses"> Ibland har man tur. De senaste dagarna har det funnits kriser. Klädkriser. Väskkriser. Packningskriser. Sanna I-lansproblem. Men tänk. Ett paket från HM och 2 från Ellos och alla problem är ur världen. I-landsproblem that is :P
Visst, jag hade sett fram emot en koffert från Louis Vuitton… (detta i min parallella fantasivärld där jag är aningen annorlunda och inte alltid i rätt århundrade ) I never travel light :P


Men jag nöjde mig med denna. Verkligen inta alls illa den heller. Tror nog att jag får plats med det jag behöver och ännu mer det jag inte behöver men ändå måste ha med, ni vet, ”bra-att-ha”-plaggen.


Allra helst skulle jag ju resa såhär…Meeeen. Jag och Rose é soukmates…på ett visst sätt…



Sen så vet ni ju att jag inte är nyfiken….eller hur? Ok, bra. För det är jag inte. Jag vill ju bara veta. Just nu tycker jag att Itella kunde göra om sin hemsida. Inte kräver jag ju mycket heller. Bara att det där skulle finnas bild på deras manliga anställda med för och efternamn. Läget är nämligen sådant att det finns en postiljon här i Nykarleby som mycket sällan delar ut post just här hos mig. Men ibland gör han det, och man vet att det är han för han kör alltid bil, skulle aldrig cykla. Nu vill jag ju naturligvis veta vem det är. Bara för att. 30-40 års ålder, hälsar glatt och ser trevlig ut. Men i och för sig. Varför skulle jag behöva det, jag menar, jag känner ju redan en trevlig och snygg postutdelare ;D


Hade idag lunchfrämmande. Riktigt trevlig. Dessutom hade hon tur när hon bjöd in sig att köttbullar var planerade. Fast på ett sätt undrade jag när jag faktiskt lagade mat sist. Sträckte mig efter löken och fick mig både en chock och ett gott skratt.


Sedan var det ganska speciellt att jag lagade första köttbullar. Det var faktiskt första gången. Brukar tycka köttfärslimpa är lättare, men detta gör jag definitivt om.


Sedan fick jag också pluggar passande mina gipsväggar. Tydligen så var det toppkvalité och det som rekommenderades av en sann byggare. Visserligen finns risken att jag måste bo här för evigt eller lämna hyllorna efter mig för de var seriöst skitstora. Vi får se om det blir dessa eller den betydligt mindre men säkert inte lika bra varianten. Skulle jag kunna skulle jag konsultera min egen byggare, Mr.X… som praktiskt taget livnär sig på denna kunskap. Fast han kanske är i duschen, på vinden, kanske han dammsuger osv. Och råkar han bil stå hemma på parkeringen perfekt avborstad trots massor av snö så använder han en annan just nu...jojo...så nog ingen vits att ringa honom... Och dessutom gillade vi ju inte honom mera…eller…jag ska inte vara publik i Jakobstad för han har inte gjort sig värd mig i publiken eller annat ekonomiskt understöd i biljettintäkter. Detta har en vän som alltid har rätt sagt. Men tänk hur jäkla svårt det kan vara att hålla….och sen 23:e…men jaja…jag ska vara duktig…


Shit vilket jäkligt långt inlägg detta blev. Och inte allt för mycket svammel. Wow :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar