fredag 25 januari 2013

Jag kan aldrig mer äta fruktsallad

Och då menar jag faktiskt äta fruktsallad.… och inte” äta fruktsallad”. Detta inte bara för att frukt i stort sett är förbjudet inom LCHF. På senaste dagar, och fråga mig inte hur det gick till, så har vissa samtal gjort att ord som banan, äpple och fruktsallad fått väldigt konstiga innebörder. Nå men så kan det gå. Trevligt ändå med vänner som, när de får reda på ett och annat ur ens historia, förutom att bli chockad, inte kritiserar eller liknande utan bara undrar varför hon inte fått reda på detta tidigare.


Som en fortsättning på förra inlägget kan jag meddela att my mind fortsättningsvis är ”aningen” inställt på ”dirty”. Och jag rår faktiskt inte över det. Fast mysiga drömmar är ju en bonus.


Vill man vara fin får man lida pin. Och jag villa vara fin förra helgen… och jag lider ännu. Mina stackar fötter… Om nån säger att man kan kombinera snygga och bekväma skor så har de fel… nåja, åtminstone när det kommer till märkvärdiga mig. Efter några timmar på jobbet blöder den ena tån på vänster fot… och jag äger egentligen inga skor som inte trycker på någon tå… men säkert blir det bättre snart… vad gör man inte för att vara vacker i huvudstaden :D



Blev nostalgisk igår. Och tänkte tillbaka. Långt tillbaka. 2005…maj och framåt, speciellt 30.12. 2004 (tydligen, kollade datum idag) då jag för första gången träffade en…hmmm…intressant mansperson. Min första tanke när jag hörde namnet var visserligen, halvgammal, halvfinsk gubbe. Jag kan erkänna att jag hade fel. Sen kom det ju en och annan händelse senare år också. Men nog är det nice och värmande att få vara nostalgisk ibland… och sen lite besläktat med att tänka bakåt kan jag säga att jag klarade 23:e januari galant. Inge blomsterbud gay jag jobb och skickade varken sms, fb-hälsning, brevduva eller röksignaler. Så det så. istället spenderade jag dagen med att sticka, sticka och sticka. En avig, en rät. Och plötsligt var dagen över och halsduken klar.


Kvällens planer väldigt icke-existerande. Två förmiddagsskiften kvar denna vecka, men korta sådana. Sen semester nästa vecka. Två närstudiedagar, tors-fre, och så skulle jag känna för en sväng till Vasa Teater… får se hur det blir med allt…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar