onsdag 30 januari 2013

Jag gillar faktiskt lite Anders…

...Och då menar jag ju naturligtvis Anders Wigh från Sveriges Mästerkock. Kan laga mat och ser bra och… verkar ju gullig… ;)



Imorgon närstudie så dags att gräva fram väskan och plocka ihop pengar till bussen. Såhär i eftertanke vet jag ju att det skulle varit smidigare att skaffa busskort från första början.


Maten ställd, morgondagens räkningar klara på nätbanken, disken borta, kläderna ställda. Planer på att spara 100€ per månad inför sommarens resa, någonstans far vi ju :D Telefon och handsfree på väg på laddning och jag på väg i säng.


’god natt!

2 kommentarer:

  1. Måste medge att jag har ingenting emot homosexuella, MEN när man utger sig för att vara kock och skryter med att man varit med i årets mästerkock och får jobbet som ambassadkock för sverige i Norge och Oslo blir jag egentligejn lite förbannad för detta yrke kräver professionellt engagemang, dvs att vara ambassadkock och denna karl har ingenb som helst utbildning vad gäller kokandets ädla konst, han saknar helt den elementära utbildningen för att ens få kallas eller benöämnas en kock. ack ja jag vet att utbildningen inte alltid är allt man skall räkna med, men i denna bransch är den mer än bara Aoch O den äör en förutsättninmg för att du överhuvudtaget kan och får ställa dig bakom köksapparaturen och de tförvånar mig att dennna karl överhuvudtaget har fått tillgång till ett så specifikt och kravpålagt yrkespass, bara så det nu blir sagt en gång för alla, gullig säkert men vet inte rikti8gt med vilka intensiuoner han lagar mat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur många kockar i Sveriges mästerkock har gått en utbildning? Och om man inte kan laga mat hur får man då jobbet på en ambassad? Jag vet att han är fantastiskt duktig på laga mat jag levde på hans mat i nio år.Och det har alltid varit världsklass. Jag tror mest att du är avundsjuk faktiskt.

      Radera