onsdag 9 januari 2013

'The first time I see a jogger smiling, I'll consider it.'

Ledig idag. En ledig dag som inte var planerad. Och den har ingen negativ innebörd. Lite omkastning på arbetslistan och voilá, en ledig dag är två lediga dagar. Love it! Planer för dagen… nja… skönt.

Snuskis
Ok. Så jag erkänner. De senaste dagarna har det dykt upp del "snuskiga" kommentarer här och där. En enkel shoppingtur beskrev målande och ett nytt manligt kassabiträdes bakdel kan ha nämnts i sammanhanget. Också kanske ett sug efter bananer. Sen var det kanske något om att det fanns roligare saker att göra när man står på knä än leta efter en knapp. Men jag skyller på läsarens fantasi, allt är en tolkningsfråga. Och dessutom är det inte mitt fel. Jag skyller dels på mitt undermedvetna (något som debatterats om det existerar hos mig och om jag i sådana fall skulle kunna låta det styra) och dels på omgivningen. "Häromdagen" hade jag en vän på besök. Han plockade i min DVD-samling, plockade ut en DVD-box, studerade den en stund och säger sedan frågande men ändå glatt nyfiket..."Va, é det här porr eller?" NEJ men söta Amalia… som om jag skulle ha den i bokhyllan…visst var den märk K -18 men har för mig att i Finland är saker om t.ex. Fraser och Seinfeld märkta med det samma….


Nåja. Här kan jag väl ändå inte sitta hela dagen. Tror jag ska ta en sväng ut. Via Scala för att kolla läget efter gårdags musikaliska föreställning. Tror jag ska låna en skruvdragare och lite skruv och sen låtsas vara praktisk. 4 hyllplan SKA upp… men det kan bli imorgon :P borde dessutom städa….fast bara det hinns innan helgen. Sen sitter jag och undrar, äppelpaj med müsli eller tårta av något slag. Båda har sina plus. Pajen för att det finns så vacker röda äpplen just nu och så skulle jag få slut på lite av müslin som jag inte får äta men köpte just före nyår. Och tårtans plus är att jag skulle få testa/få testat min nya tårtspade jag fick i julklapp.


Nåja… det löser sig säkert…jag kan ju alltid bjuda på yoghurt/grynost/bär-kombon eftersom det är det jag kommer äta hursomhelst…men VILL baka. Måste nu få undan disken… lite ny musik har lagts på telefonen och så lägger vi i en högre växel och får igång dagen…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar