onsdag 16 januari 2013

Hur tänkte jag…

Igår på jobbet uppkom en diskussion som gjorde mig fundersam. Hur kunde jag blanda ihop 2 skådespelare. Manliga menar jag, eftersom jag anser att de flesta av kvinnliga skådespelerskor är så lika att de går ihop, bara de mer kända eller äldre jag kan skilja från varandra. Ben Kingsley hade jag för mig spelade Xavier i X-Men, men se det är ju Patrick Steward. Hur jag kunde blanda ihop dem är ännu ett mysterium. Och jag som verkligen gillar Kingsley (till vänster)


Och när jag ändå är inne på män. Och jag råkar se på Gilmore Girls så kom jag att tänka på Lorelais män. Hon har bra smak… precis som jag :D


Jag tänker börja sticka. OK så inte något stort… eller jo, nog storm men inte avanserat och knappast blir det mer än detta projekt. Jag kom att tänka på en bild igår som jag sett för ett bra tag sedan. Något jag verkligen vill ha. Halsduken (hästtäcke eller pläd kallades den också). (Inte mannen så mycket)

Det tog inte länge så fanns ett mönster som var väldigt lik den på bilden. Allt jag behöver finns på Lankatalo Tapion kauppa och jag tänker beställa det. Jag känner på ett sätt att det kan behövas nästa vecka. Om allt i mitt huvud inte går vägen som jag tänkt. Nåja, kan ju ändå behövas…



Igår och idag klippte jag ihop två videor.

#1 Några favoritdelar från QaF. Såna jag snabbt kom på och kunde hitta på YT



#2 Mina favoritscener från Torka aldrig tårar utan handskar. Som för övrigt finns i sin helhet på YT. Tror jag missat några scener faktiskt men…




Till sist #3 Kan jag också faktiskt ;) Dirty…I know :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar