måndag 28 januari 2013

En matsked gröt – A halleluja moment

En ny vecka är här. En vecka (nästan) utan måsten, 2 närstudiedagar, men thats it. Jag får göra det jag vill, när jag vill. Häromveckan hade jag ju visserligen också många dagar ledigt, men det var annorlunda, då hade jag ju saker att tänka på och planera för. Not this time :D


I morse var det sovmorgon som gällde, jag hade ställt larmet för att det inte skulle bli en allt för lång sovmorgon, men ja, larm kan ju stängas av också, men imorgon ska jag skärpa mig, men får ju inte sova bort sina lediga dagar, eller hur…


Himmelriket=risgrynsgröt. En hel matsked. Det smakade jag igår… och plommonkrämen… vilken inbjudande doft, men den stod jag emot. Man måst få unna sig något förbjudet ibland… typ 2 ggr per månad och om en liten sked så sällan av något ”förbjudet” förstör något så ja-a :P


Tog min jättehalsduk i bruk utomhus idag, riktig mysig i blåsvädret… och väntar nu på att Lankatalo Tapion Kauppa ska skicka mitt Drops Eskimo och Novita Rustika garn. Annars kan ju vintern ta slut innan halsdukarnas mottagare får dem… och nu när jag skulle ha all tid i världen… typ…


Nåja… dagens inlägg over an done with… borde snart ställa mig vid spisen, kyckling i ugnen och efter det ska lite köttbullar in dit, alltså mat för flera dagar fixade…


Och en sista sak. Jag skrämmer bort män i min närhet…its a fact…förr eller senare så går det så, och jag som är så lugn och försiktig… ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar