lördag 19 mars 2011

A bright new day

Denna dagen kunde nästan inte börja bättre, vaknade utan alarm som irriterade strax efter halv elva, detta efter nästan 11 timmars sömn. Perfekt. Nätterna har varit betydligt kortare på senaste tiden. Utvilad, är det såhär det känns.

Så bevistade jag skidtävling, duktiga barn, tvivlar på att jag själv ens skulle komma mig fram på ett par skidor å de flög upp för backarna fort som attan, själv skulle man väl fått gå på knä om man skulle försökt ta sig upp med skidorna på :P Kändes som om man var lätt att urskilja ur mängden av åskådare, föräldrar samt funktionärer. Jag var nog en enda som inte hade sport/skidkläder eller andra vindtäta eller liknade kläder på sig, jag satsade ju på jens, ylletyg osv. en mer klassisk look utan en enda sportig dekal :D Trevlig var det hursomhelst.

Kvällen spenderades med skip-bo å god mat, tomt i alla koppar något som är svårt att undvika när jag å John sitter vid samma bord :P Men jag brukar säga/tänka att denna kroppen varken tillkommit eller underhålls av att peta i maten ;D

Våren är förresten på väg, å jag klagar inte ens, detta trots att jag verkligen gillar vinters mörker å kyla. Gatorna börjar smälta fram å det fäster så bra under skorna å fåglarna kvittrade vackert när jag gick till jobbet igår morse kring 06:15, alldeles för tidigt förresten.

Nu ska jag kolla film, flera bra på teve samtidigt, typiskt.

Så kan jag meddela att jag inte kan skriva på morgonen, men så är jag ju en kväll å nattmänniska, började skriva på detta imorse men fick bara till två rader å de raderades ikväll.



Your Belgian Name is Wout Ward





Honor is better than honors.



You Are a Four Leaf Clover





You are a peaceful and calm person. You're a bit of a flower child, and you love to be outdoors.

You have a quiet energy that builds over time. You lay the groundwork for months or years before you act.

You know that results rarely come overnight. You charge ahead slowly and stay motivated.

You like to have a plan in place before you start anything new. You are very organized.



You Are a Diplomat





You're no stranger to confrontation, but you do try to keep things in perspective.

Even if you're in the right, no one likes to hear that they're in the wrong.

You approach confrontations with tact, manners, and even a little bit of manipulation.

You know that you can attract more flies with honey than vinegar!



Your Toilet Personality is Relaxed





While your bathroom may not be a spa, you find it pretty darn relaxing.

You like to take your time in there... maybe read a chapter of a novel or write out your to-do list.

You don't understand why people get so hung up about going to the bathroom. Everybody does it!

You are easygoing and curious about the world. In general, you tend to think taboos are silly.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar