tisdag 22 mars 2011

Vårens jakt har börjat…

Jackor å skor är mitt byte. Idag var det jackor. Jag provade väl sådär 10 stycken, att köpa utan att prova å lita på storleksmärkningen kan man ju glömma. På Prisma provade jag 5 stycken , först 3, 2 var av samma märke å alla var samma storlek, yeah right, skrattretade, samma storlek, HAH :P Till slut kom jag hem med två stycken av märket James å nu ska jag försöka välja mellan dessa, en ska återbördas till Jakobstad. Svårt val, inte riktigt nöjd med någon av dem, borde inventera lite i Vasa, kanske större utbud där. Kan också vara att jag behåller eller returnerar båda å hoppas jag vinner på lotto å kan anlita skräddare för jag tror inte jag kommer hitta den perfekta jackan någonsin.

Så var det skor sen, vem gav mig jättefötter, provade 2 par på HalpaHalli i storlek 46, no go. Kollade NetAnttila, men hittar inget känns det som. De finns mest av converse-aktiga skor, helt platta alltså, jag hatade den typen av skor förr men nu tycker jag inte de är så illa, dessvärre kan jag inget med helt platta skor, lite klack måste jag ha annars blir jättefötterna sjuka å det känns å ryggen också.Jag hade ett underbart par skor ifjol, vita å snygga, italiensk design å så bekväma men på tre årstider, vår till höst var de slut men när jag upptäckte hur bra de var så var min storlek slut, naturligtvis, typiskt.
Samma sak alla år….bläää



You Are Popular






You're the type of person who's always been happy with who you are. You feel both intensely alive and totally at peace.

You are a study in contradictions. At times you're stubborn, but you're also willing to roll with the punches.

People gravitate toward you. You are bold and self-assured, but you are also totally unpretentious.

You are a joy and blessing to be around. People love you for being you!



You Are a Magazine






You are flexible, laid back, and open to the world. You are a total novelty seeker, and you always appreciate new eye candy.

You are a natural daydreamer. If you had your way, you would live several lives at once.

You are very smart - but in more of a "street smart" than "book smart" sort of way.

Your mind just operates on a totally different plane. You are able to take in a lot more information than most people.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar