måndag 14 mars 2011

“People who don't live are wonderfully preserved”

-Irene Heron-Forsythe, The Forsythe Saga

Oj vilken dag idag, ja egentligen imorgon, lönedag, men lönebeskedet hade anlänt redan idag. Började räkna plus och minus mellan inkomst å utgifter men fick samma svar om och om igen. Kom dock fram till att det inte var så konstigt när bara 3 stycken lappar gick på 500€++, hyra, jävla FPA/KELA, samt ungdoms och lösöresförsäkring, resten var nöjen, men den summan var sist å slutligen liten så jag kan vara nöjd för det…hoppas på mer nästa gång. Å så stundar en IKEA-resa nästa månad, har som tur inget på listan å själva resan blir förhoppningsvis billig. Allt jag ska kolla är tavlor till den nästan tomma väggen i vardagsrummet, vill ha något enhetligt. Sen var det ju impulsköpen… :P

Gjorde ett intressant test/prov idag, i Hänt Bild, å jag fick full pott, så lätt, off course, det måste bara vara rätt sorts prov å ett ämne jag gillar ;D Titeln var “Vems är magen?”
Klicka för större bild, hur mycket vet du, rätt svar nere i hörnet --->

Spenderat en stund av kvällen vid symaskinen å nu en stund med nålen i hand. 2 stycken halare å en jacka blev reparerade å jack var ganska nöjd, den där ena reparationen ser inte perfekt ut men jag tvivlar att någon kossa eller gris kommer klaga :P Imorgon ska jag besöka stadens handarbetsaffär å hoppas jag hittaren dragkedja å “uppsprättare”, sen kan ni ju gissa vad jag ska göra, det som alla hatar, byta dragkedja. Men det går snabbt å bra bara man tar det lugnt… Vilken tur att jag syr i denna familj för annars skulle mycket bra kläder gå till spillo, å nu som då är det något som dyker upp från något håll, nåja, jag drar mitt strå till stacken :D …



Your Inner Fruit Flavor is Kiwi






You are a flamboyant person. You are larger than life, even when you're up close.

You are easy to get along with and enjoy being the center of attention.



You have moxie. Your confidence has taken you further in life than your actual skills.

You're proud of who you are, and you wear your uniqueness as a badge of honor.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker inte om din rubrik. Iaf om det är menat så att vara "wonderfully preserved" sku va något bra som man ska sträva till... Lev ordentligt nu istället!!!! (kan va att jag missuppfattar rubriken helt och hållet för man kan se den på många olika sätt, men det sku int förvåna mig om det var som jag tänkte...;)

    SvaraRadera
  2. Nja,missuppfattat....förstår no precis hur du tänker men denna gång tänkte jag nog inte på meningen å innehållet i citatet, bara ett jag gillar från miniserier "The Forsythe Saga". Men du var observant :D

    SvaraRadera