torsdag 31 mars 2011

Something blue

Man måste ju passa på att skriva något idag, liksom ingen vits imorgon, finns ju en risk att ingen tror på mina ord då. Det är ju 1 April, har visserligen inte lurat någon på många år men man kan ju alltid få ett infall :P

Lönedag idag, jeee, not, jag hade kalkylerat lite fel tror jag, å det hjälpte inte en med löneförhöjningen på 7 cent per timme… Oh well, det nödvändigas betalas (ska betalas, inte hunnit ännu, läs: känt för den, inte dagens roligaste uppgift) resten får vänta till 15:e, ej värre än så. Önskar att sommaren lön skulle komma, då är det nästan kuk att kolla kontot.

Kom igår fram till att min “planerade” Les Miserable blev miserable å gick om intet, arbetslistan samarbetade inte, det skulle dock gått att fixa, men det fanns andra problem också, typiskt, men det går väl nya tåg. Dessvärre ej för Les Miserable….

Mars månads sista dag å jag hoppades att byggarna skulle sjappa då, lägenheterna verka klara nu, dessvärre har de istället installerat sig i källaren å gör dess värre skada där, jag fattar inget av vad allt det där är bra för, hoppas de är klara innan sommaren, detta skulle jag inte säga om de såg ut som om de var tagna rakt ur “Sex and the City” men beklagligtvis för de bara oväsen å smutsar ner överallt.

Det får räcka såhär nu. Dags att betala räkningar å sen tänka på refrängen, å jag säger bara tänka. Ny dag imorgon, kvällsskifte tror jag bestämt, gillar inte fredagskvällar men det får gå, jobbar så mycket ändå just nu så det skulle nog inte hjälpa med en ledig fredagseftermiddag…



You Are Social




You are a considerate person and always treat others well. You are very courteous and punctual.

You are good at keeping the peace and making sure everyone is happy. You're a natural mediator.

You are hyper, energetic, and motivating. You know how to get people up and moving.

You are a natural leader, and your enthusiasm is infectious. You are good at putting a group to work.



You Are Lace




You are reserved about expressing your true self. You are shy.

You are a complex and deep person. There are many layers to who you are.

You are idealistic, and you don't really care if your ideals are unrealistic. You are a true romantic.

You do not like crowds. You rather be cozy at home with the one you love.

5 kommentarer:

  1. Tommy... de spelar Les miserable även i höst, de förlänger med höstsäsongen p.g.a. stort intresse.. Du kan ju åka då... Förresten är det inte alls krångligt att åka själv heller om du hakar upp dig på sällskapet. Åk nattbuss ner, boka hotell, var på teater och åk hem följande dag. Kanske inte lika roligt men man har i alla fall fått vara med på världens bästa föreställning. Du skulle älska den....

    SvaraRadera
  2. jag fnissar åt ditt stavfel.. :)

    och jag håller med! fa på Les Miserables! man lever bara nu och allt dedär som du vet jag brukar säga.. ;) vill du fa se det, s för guds skull, fa se den då! du kommer int ångra det sen...

    SvaraRadera
  3. Är det SANT!! YES, underbart, bara den spelplanen kommer ut så bokar jag biljetter å önskar ledigt :D Fick inte riktigt tiden att räcka till i vår fast jag ville. Å nattbussen var helt klart planerad, enklast.

    Å Hanna, vilket stavfel var så kul? Hittar inget alls jag :P

    SvaraRadera
  4. då är det nästan kuk att kolla kontot.

    hihi:D

    SvaraRadera
  5. Jaså det, hmmm, inte som det var tänkt kan jag lova, men inte så illa det heller ;D Inte mitt fel att L å K ligger bredvid varandra på tangentbordet :P

    SvaraRadera