måndag 7 mars 2011

ME ME ME

Fotografier, vilka underbara ting, vare sig det handlar om riktiga utskrifter eller de man klickar fram på datorn. Så mycket man kon komma å tänka på, minnen av alla de slag å berättelser flödar i tanken. Så mycket som hänt, så mycket allt förändrats å kommer att förändras under åren. Det är livets gång.

Berättade nog inte sist jag hade en god vän över på kaffe (ja jag drack ju te) så underbart trevlig, som vi skrattade, jag har gäster rätt så sällan, alldeles för sällan egentligen, det är alltid lika trevligt. Å hon hade med sig en liten nätt bukett vårblommor, röda tulpaner :D Glad att de ej var gula, jag gillar inte gula tulpaner, men dessa var röda, gillar alla röda blommor. Föredrar dock buketter framför planteringar, eller en enkel ros, från rätt innebörd betyder det mer än de största av buketter, å när man på premiären av en pjäs får en ros i sin hand som tack ja det känns alltid lika bra. Blommor i krukor håller kanske längre men det passar inte mig som person, buketter uppskattas, saknar dock vaser. Det finns visserligen ett undantag till regeln och det är blommor på balkongen på sommaren.

Idag skulle ju varit en JAG-dag, blev väl inte riktigt så, det fanns så mycket att göra, städade till att börja med upp det värsta på balkongen, å sen var det tvätten. Ikväll hann jag dock med lite JAG-tid. Kändes underbart att gräva fram den allt för stora flanellpyjamasen i tältstorlek som jag praktiskt taget aldrig använder, ja aldrig skulle jag låta någon se mig i den men morgonrocken hänger dessvärre på tork, å ha tid att fila å slipa, smörja, noppa å släta ut ;D

Kvällens Wallander-film var väl inte en av de bästa men lite kul var det att återse två “Tre Kronor” karaktärer i ny skepnad, Ann.-Sofie Bärnsten samt värstingfamljen Karlsson-Perssons drottning av fotbojor Janet :D

Nu är det efter detta dags att säga god natt. Jobbet kallar om några timmar, nu vecka, mera pengar att tjäna :P Å på kvällen styrelsemöte på kulturhuset, väntar med spänning.



You Eat Like a Typical Man




You prefer food that's hearty, traditional, and filling. You don't like to mess around when it comes to your meals.

You believe the plate should be focused on meat, and you really can't get enough of the stuff.

You like a meal that's big and satisfying. Nothing bums you out more than small portions.

You aren't huge on snacking, so each meal needs to hold you over until the next.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar