söndag 18 december 2011

Imelda é utklassad. Celine Dion har VERKLIGEN 3000 par skor

Just så, då har dagarna rusat iväg igen. Å vilka busy dagar allstå, verkligen mycket som ska göras före jul men listan har minskat lite. På torsdag var det julshopping som gällde. Fick faktiskt det mesta men det blir troligen nog en vända till innan jul. Inga julklappar mer att köpa men rätt mycket att fixa med de komponenter som inhandlat för att skapa en helhet. Sen på kvällen krävdes, eller önskades, min assistans på annan adress.På fredag var det faktiskt inte mycket i görningen….tror jag fast hjälp, jag minns ju inte riktigt. På kvällen dock fixade jag lite med julklapparna och fick en god start så då kände jag mig lugnare.

Idag lördag var det julbakning hos Boman som gällde. Och resultatet, ja det kunde vi nog serverat på Bomans hotell också utan problem. Det är verkligen otroligt skönt och avslappnande att baka i ett stort kök, ett kök där man kan hållas i köket när man bakar. Oroar mig lite inför måndagen jag, var tusan ska jag lägga allt. Först ska degen fixas i köket, allt utbakas på matbordet i vardagsrummet och sen ska plåtarna tillbaka till köket och ugnen….

Kan meddela att jag nu för första gången i år halkat och åkt i backen. Kan också meddela att jag vet att det troligen nog beror på snön som kommer ner och lägger sig på det fläckvis hala underlagen, och just tack vare att det troligen var snöns fel så säger jag bara att den vurpan bjuder jag på :P Snö, snö och mera snö. Låt det komma. Jag sa idag att jul utan snö går men det är inte lika kul och att visst klagar vi i Finland på snön å kylan jämt å ständigt men likaväl ska det vara så vintern.

Nu ska jag försöka förhindra sena nättar. Imorgon ska min och mors balkong klädas in i slingor så är det gjort men låt mig meddela att de inte kommer tändas innan julafton….. sen ska ingredienser till måndagen inhandlas, den listan borda skrivas än ikväll, och maränger samt en pepparkaksdeg ska fixas :D Och kanske till Bomans för att pynta och klä granen….



You Are the Waxing Moon




You are most aligned with the waxing moon which represents new possibilities and nourishment.

You're incredibly kind, caring, and generous. You naturally put others first.

You appreciate a simple quiet moment. You can relax easily without feeling bored.

You are a forward looking optimist. You believe in the future.


You Are a Vacuum




You are meticulous and extremely clean. You don't like to leave messes lying around.

You are unwavering and brave. You do what needs to be done, even if it isn't popular.

You tend to be controlling, and you hate leaving anything up to chance. You leave your mark on everything.

You trust yourself to know what's right and what's wrong. You are willing to go against the tide.


You Think Compassion is Sweet




You are kind and sympathetic. You support all your friends - and love them for who they are.

You are fair, principled, and very tolerant. You live without prejudice.

You see life as a gift, as bad as things may get. Gratitude is a way of life for you.

You respect others - regardless of their beliefs of background. You are accepting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar