lördag 31 december 2011

Nyåret för mig….

Timmarna a som finns kvar på 2011 kan nu räknas på en hand. Lite skrämmande att återigen vara tillbaka på januari. Allt går så fort. Ibland vill man bara säga STOP. Detta år ska jag….nja nyårslöften skippar jag nog eftersom de aldrig hålls. Men jag har drömmar och planer, det är alltid nåt. Man vet aldrig var det nya året för med sig, och jag hoppas förändringarnas vid é rosa och viskar kärlek. Och jag har inget emot romans å det snaraste.En sak kan man ändå lita på, det kommer bli ett bra filmår mig som é…..(det jag kallades den 22:a, ett fint ord men jag var så spänd att jag inte uppfattade exakt var det var)

Blir väl en tevekväll för mig som vanligt. ”Grevinnan och Betjänten” och sen ”After Dark med Babsan”. Så finns det ju sen ett par hundra, kanske 1000 filmtitlar att välja mellan. I min ensamhet. Låter nog värre än det är egentligen. Redan skjuts det raketer kan det tilläggas men resterna av mina fyrverkeripjäser hänger i sin påse i städskrubben som de gjort i många, många år.
Jag har rimmat lite igen. Blev sådär men tycker ändå det låter trevligt. Ta åt er!

År 2011 har gått fort
med många minnen som nog en del, jag tror, även finns på kort


När julen nu är över
och alla konton vill ha klöver


Tillåt mig då vänner önska
till nästa år så mycket grönska
Mycket lycka, glada skratt
ni är alla en del av min käraste skatt


Tack för mig, jag hoppas att
ni utav mig fått många skratt
Ett nytt år gryr
så akta er
För jag ej skyr
att ge er mer

GOTT NYTT ÅR!!



You Are a Pomegranate Martini




You love to stand out and be noticed. And people definitely notice you.

At times, you are a bit of a showoff. It's no secret that you love to be the center of attention.

You are driven, motivated, and ambitious. You have a strong desire for success.

You have a zany, offbeat charm that draws people in. You are memorable and unique.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar