lördag 31 december 2011

”Jag har vissa primadonnalater, men jag tycker de är rara. Jag tillåter mig vara fånig"

Timmarna kan räknas ner. Om ett dygn har vi fått ett nytt år. Bara en natt och en dag kvar. Känns konstigt, vart tog året vägen. Hade ju som vanligt tänkt så mycket som skulle göras och hända. Men här är jag, på ganska samma ställe som i fjol, som om jag inte visste. Men visst har det varit ett händelserikt år ändå. Inga Nobelpris eller så men. Under året har jag varit självständig, jobbat utan semester igen. Jag har skrattat och gråtit. Hjälpt alla mina vänner som behövt min hjälp utan vidare eftertanke eller krav på belöning. Spelat teater för glatta livet (och allt som hör till). Älskat och hatat (fast nog inte hatat, det är ett väldigt stort ord). É det så illa egentligen? Kanske inte. Men singelfaktorn är fortfarande en mardröm. Läste inlägget från ungefär samma tid ifjol och vill ännu ha samma sak….


Tro det eller ej men mina inlägg är alltid väl planerade men då menar jag inte nödvändigtvis inläggen som blir publicerade utan de som konstrueras till perfektion i mitt huvud. Problemet é bara att varje inlägg planeras under en eller flera dagar och när de ska sättas till pränt har ofta delar glömt bort eller så låter de åtminstone betydligt sämre. Igår var tanken jag skulle nämna dokumentären kokvinnorna.... Har ni sett ”Hästmannen”, här é den kvinnliga versionen så att säga. Jag tyckte verkligen den var jättebra, hittar jag en bra dokumentär é jag fast. Men behandlingen av tjuren gav mig kalla kårar…Ta död på den strax utanför hagen, sen ta den med gripklo, dumpa i en container, locket på å sen tack å hej!! OVÄRDIGT
Här är en trailer


Här kan ni se hela programmet fram till 24 jan 2012
http://svtplay.se/v/2659320/dokumentarfilm/kokvinnorna?sb,p115254,2,f,-1

Jag hade svårt att somna natten till idag, så mycket som gick runt i huvudet, att jag genast borde somna var en och den hjälpte inte. Och då hittar jag ju alltid på något. Designproblem vid klädhylla var gårnattens projekt, kom inte direkt till någon lösning, bara att proppskåpet inte borde placerats på det ställe som det finns på….

Idag var en dag som man alltid väntar på men ändå inte. Lönedag. Skönt att betala räkningar och bli skuldfri(are) men vem vet hur mycket som lämnar kvar. Sen får man bara se om det blir wienersnitzel och bearnaisesås eller pasta och fiskpinnar :P


Såg något trevligt idag. Ni vet att jag tycker om bilar va? Ja men se det gör jag, har inget körkort (hatade bilskolan jag gick i så till den milda grad) men bilar é det inget fel på. Snygga bilar speciellt. Jag vet hur en bil ska vara, utseendemässigt, resten kan jag spela ganska bra. Hursomhelst, såg idag en snygg bil, som nu fått nya navkapslar (något den saknat sen den fick sina vinterdäck). Som det har stört mina ögon, det matchade inte alls förr….synd bara att jag missade bilens ägare i S-MARKETS vimmel…..


Detta läste jag på facebook idag. Stämmer också. Facebook é inte en så dum plats men det är inte alltid lätt att göra de enkla sakerna.



You Are Philosophically Artistic


It's easy for you to get lost in your mind. You think amazing thoughts.

You're a bit of an introvert, but you're never lonely. You know how to entertain yourself.

You see so much depth in every corner of the world. It's all fascinating to you.

You like esoteric things, and you are attracted to people who are a little outside the mainstream.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar