onsdag 21 december 2011

Snart så….

Så var det tisdag, ja snarare onsdag. Julen kommer med stormsteg. Ganska bra på väg med alla förberedelser. I förrgår bakades det småbröd mellan kl. 20-23 och igår var det pepparkakor som gällde. Städade bakom spisen gjorde jag natten till måndag och klockan var väl kring halv 2. Och goda nyheter, det går att få loss knapparna från spisen. Fick lite flashbacks till en sommar för 5, kanske 6 år sedan, jag mådde då betydligt sämre men jag städade….natt efter natt…ställe efter ställe….bakom spisen och golvlister, bakom toaletten och ja you name it, jag städade det.

En stor del av julklapparna fixade, 1 kvar och den ordas imorgon. Allt e packat i sina påsar men det som ska paketeras é ännu kvar. Imorgon ska gardinerna bytas och allt som ska sättas i fönstret ska dit. Detta lämnar då bara golvet och mattorna samt att placera ut julbyn till torsdag. Sen ber jag för att det finns en LED-slinga, färg röd i Jakobstad imorgon eftersom det i söndags visade sig att den som lyste helt perfekt när jag testade den fick vissa brister när den ”tållats” runt räcket. Till råga på allt dog den blå/vita slingen men jag hade tack och lov en reserv…..
En bra sak har hänt de senaste dagarna dock. Hyresvärdarna hade räknat fel på hyrorna, som om jag inte visste det, så nu får jag en tillbaka istället. Ja, eller, knappast jag eftersom pengarna i det nödläget kom från mamma men slipper ju vara skyldig henne då :D

Dagas att krypa i säng nu. Några minuter tidigare än igår. Jobb 06:20 igen och julstädningen på jobbet börjar.

Tack och god natt



You Are Content




You seek moderation by compensating for extremes. If you're extreme one way, you're also extreme the other way.

While you can be brutally honest, you're still quite a charmer. You say it all with a smile.

You are magnetic, endearing, and people tend to love you. You are a positive force in this world.

You're a bit of an introvert, but you're never lonely. You know how to entertain yourself.


Your Home Means Simplicity




You start every day fresh. You are optimistic about what's to come.

You like your home to be functional but not fussy. More stuff just means more cleaning.

You believe in taking it easy. Whenever possible, you don't set yourself up for failure.

You rather do less and have less because it means you'll be happier. You are a proud minimalist.


Your Kisses Are Agreeable




You are a perfectly nice kisser. It is a good experience to kiss you.

You may not be the boldest with your kisses, but you always are appropriate and receptive.

You may want to change up your kissing style a bit. Give your sweetie a surprise.

You could stand to be a little more assertive when it comes to kissing. Stop waiting to be kissed and start smooching!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar