fredag 2 december 2011

Är jag vaken eller sover jag?

Ögonen é öppna men tyvärr tog den slut där, listan på det ändå som påvisar att jag är vaken. En hel massa tidiga mornar och ännu fler sena nätter sätter väl sina spår antar jag…..
Dagen började med väckning trots att detta var min lediga dag. På schemat stod en fysscheck. Goda resultat, jag är så rörlig så (nästan överrörlig i vissa leder tydligen) men rörlig har jag alltid varit även om det inte ser ut så :P

Efter detta tog jag en tur till andra sidan ån, där fanns ved som ville känna närheten av en spis. En del kvar på vagnen med det ska kastas in i källaren någon dag inom en nära framtid….tror jag….hoppas någon annan kan göra det….
Har under de senaste dagarna polerat glorian och lagt till några strängar på en lyra, jag är verkligen något av en allt-i-allo…..diskare, städare, kökspersonal, sjukskötare, vedhämtare, spiseldare, barnhjälpare, klädplockare, klädvårdare…..men det är ju sånt jag egentligen trivs med.

Jobb hela helgen, morgonskiften. Får sen se hur det blir efter jobbet, lite ledig kanske. Och inget jobb på måndag, det flyttades istället till onsdagen därpå. Passar mig fint.

Dags att knäppa på teven och se fredagsunderhållningen består av något annast än Idol, se det vill jag inte mycket av….



You Should Hail a Cab in London




You like to think before you talk or act. You want to do the right thing, and you refuse to be rushed.

Sometimes your strong sense of responsibility leads to frustration. You take too much on.

You're incredibly thoughtful and able to give people what they need most. Generosity simply makes you feel good.

You are both fussy and discriminating. You don't mind if people call you high maintenance - it's true.


You Are Idealistic




A total idealist, you envision great things for your life. You believe your dreams will come true.

You are willing to speak out. You are a big believer in standing up for what's right.

You are pioneering and an outside the box thinker. You believe in possibilities.

You are ready to fight for your interests. In the end, you need to take care of yourself first.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar