torsdag 29 december 2011

Ja se det snöar…wow….fast vad hjälper det…..

Varje dag lär man sig något nytt. I måndags lärde jag om mig något jag redan visste. Gå inte utanför dörren om du inte ser väldigt respektabel ut, och då menar jag verkligen INTE UTANFÖR DÖRREN, trapphuset och källaren räknas som utanför dörren. I måndags stod jag vid tvättmaskinen i källaren när en mycket trevlig kille (som en del kände mig eller bara var väldigt väluppfostrad för han hälsade glatt, två gånger dessutom) gick förbi dörren, han skulle tydligen in i frisersalongens förråd i dörren bredvid. Nåja, såg jag anständig ut, nja, skulle ju bara ner i källaren så jag tog inte på mig något över t-shirten som inte egentligen såg så bra ut i sig själv. Aldrig lär man sig.
Apropå kläder nr. 1. Hämtade ett HM paket från R-Kiosken ikväll efter jobbet, det hade legat där i över en vecka så det var bäst att gå genast jag mindes det. Fick en intressant blick när paketet skulle överlämnas. En blick som sade något i stil med ”-Hur kan det finnas något i detta lilla paket som passar på någon av den storleken?”. Men se det gjorde det. Det passade perfekt. Men lite konstigt var det med passformen. Hutt kan det kännas som två helt olika material när man jämför 2 exakt samma produkter, samma storlek men olika färger. Svart kändes betydligt mjukare och luftigare än grått.

Apropå kläder nr.2. fick en tjock katalog idag. Ellos Vårkollektion. 100-tals sidor och knappa 5 % herr kläder, mångdubbla detta så får man samma sak åt kvinnor. Som alltid. Hittade byxor jag verkligen var intresserade av, chinos, klarblå och dito rött. Men storleken, inte något system jag var van med, irriterande. Slog upp storleksguiden och jämnförde måtten på min jeansstorlek. Hittade något som verkade stämma men jag litar inte riktigt på det eftersom det låter väldigt smått. C60 men det stämmer nästan exakt på centimetrarna på jeansen. Borde kanske riskera det, byxorna var verkligt snygga, går ju alltid att returnera…..

Det finns alltid mycket intressant som cirkulerar på facebook. Idag såg jag denna. Stämmer ju faktiskt.
Har ni förresten sett den nya reklamen för Fritidsresor, Finmatkat i Finland, med Mads Mikkelsen. På stranden. Yummy. Om han ändå skulle prata danska, i reklamen alltså. (I detta klipp gör han ju faktiskt det :D :D)


Nu är det dags att sova, men har fastnat, i Australien, Drovers Run, McLeods Daughters. Vilket ställe. Har just sörjt över Nicks död (fast jag ju vet att han lever) och nyss grät Stevie över hur hon förlorat Alex till Fiona för att hon inte vågat säga hur hon kände (vet ju hur det känns, fast jag sagt men aldrig SAGT). Imorgon är det tvätten att sortera, en överfull IKEA-kasse toppad med lakan som borde strykas samtidigt med de jag slängt in i klädskåpet. Den där HATE/LOVE sysslan….. Rädda mig gärna :P



You Are "Carpe Diem"




You are very open to the world. You try to say yes to as many opportunities as possible.

You are a pleasure seeker. You're a bit of a hedonist, and you enjoy the finer things in life.

You are easily distracted. There's so much going on in the world, and you think focus is overrated.

You are energetic and lively. You stay high-energy throughout the day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar