onsdag 15 augusti 2012

Andra inlägget denna afton.

En frisk kväll som får tankarna att skena. Ute en sväng på allsången med hade inte riktigt ro med det utan tog en sväng runt Juthbacka. En bra stund följde jag en joggande kille, som förövrigt log så glatt åt mig, han trodde säkert jag var någon annan för jag har inte den blekaste vem det var. Jag lånade en tanke av Eva Nordström: ” Kanske man borde prova på det där med gym någon gång... eller njää”.


Resten av aftonen var jag parkerad på balkongen i den härliga luften. Satt där och studerade människorna. En stor grupp men par kom, unga, en del med barn, andra inte. Par, med eller utan barn, gör alltid att det skär lite i hjärtat, fast missförstå inte, jag är så glad över mina vänner som slipper vara singlar. Jag håller verkligen med min morbrors sambo på Åland. ”Nu ska vi hitta en karl åt dig, så gifter ni er och kan adoptera.” Hitta kille är ett måste. Gifta sig skulle vara kul men inte något måste, fast en förlovningsRING skulle nog vara obligatorisk. Barn sen. Vem vet. Nog inget måste, en sådan sak som måste beslutas gemensamt. One day.



Där jag satt tänkte jag på hur saker ändras. Tittade på huset till vänster och konstaterade hur synd det är att de trevliga killarna som brukar basta och sitta VÄLDIGT lättklädda på balkongen och dricka en öl på somrarna tydligen har slutat med den traditionen… sådant borde ju förjudas… en tradition är en tradition :D
GOOGLAD BILD

Nu dag imorgon då…jaja…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar