måndag 13 augusti 2012

Starten på något nytt

Ny veck är här och mitt huvud värker redan, just så, tack för det.

Håller på med morgondagens lunch och kvällens nu, lite, sena middag. Korvrissotto. Men usch va jobbigt, gjorde dundermisstaget när jag kom hem om något ska göras, jag satte mig. Lutade mig sakta, helt obemärkt till sidan i soffan och nightynight :P Nåja, jag skyller på att jag gjorde ett kväll till morgonskifte….


Två funderingar i mitt huvud. Från i fredags.
#1. Äggfack i plast, första gången jag sett det. Något som kommer att stanna, I do hope not.
#2. Punktering på bilen. På fredag. I värsta shoppingtimmen. Vid S-MARKET. Vad gör man? Jo naturligtvis står man kvar, mitt på parkerinen, i vägen, i ruschen. Och dessutom kan man inte byta däck själv utan vandrar på runt bilen, 1 meter ifrån den runt, runt tills hjälp från St1 kommer. Har man punktering så har man men hur mycket skada kan det verkligen göra att köra ett par meter till så man skulle vara ur vägen… Gamlingar, ibland undrar man nog… Borde kanske återgå till maten.


Usch vad denna vecka suger…redan… Men det finns positiviteter (herregud, det ordet fick inte ens ett rött streck under sig)

#1.GLEE. 26.9 kommer efterlängtade säsong 3 på DVD och naturligvis är den förhandsbokad. Fram till dess är det bara att hålla till godo med de videor jag kan hitta på YouTube.

#2. Minnen. Vilka underbara minnen. Idag poppade ett upp helt spontant. Något som ni inte behöver veta desto mera om innehållet av men jag kan ge er orden ”beijnoan röv”. Tänk att jag igår figurerade ut att han som sa det har jag ju inte sett sedan 21 April. SAKNAR!!


Tillbaka till maten, dags att steka korv.

2 kommentarer:

  1. Hah,jag har oxå kokat ris till i morgon.En annan posivitet är ju att du har den äran att få jobba två dagar till med mej denna vecka.Inte alla förunnat:D

    SvaraRadera