fredag 10 augusti 2012

Ett snabbt gokväll

Till att börja med. Visst räknas det som en god gärning att verkligen, bara för ett kort ögonblick, planera att repa en bil och sedan låta bli? Ja men så bra, då fick jag nog en guldstjärna igår :P Jag kom från jobbet och gick ut till posten samtidigt. Vände av från Kvarnvägen med sikte på S-MARKET . Ser den redan före jag ser den. Någon är tydligen upptagen, som ALLTID. Allt möjligt vällde fram och på tillbakavägen nästan vässte jag klorna. Men jag besinnade mig. Gick vidare. Önskade han plötsligt skulle dyka upp och helst ropa hej över vägen... kanske något mer. Allt blev mer avlägset och jag höjde volymen på musiken som spelades i öronen. När allt kommer omkring kan jag inte ens skada en bil...


“If You can Dream It You can Do It” Så lyder texten ovanför min säng. Ja kör på det med tanke på det jag drömde senaste natt. Jag dejtade. En väldigt intressant man. Kan inte riktigt säga vem. Han flög som Superman med hans närkamp var mera Batman-ish. Hursomhelst tyckte han inte om när jag villa piffa upp hans stora halvt fallfärdiga våning. Ej heller tyckte han om när jag fixade till hans buskiga ögonbryn och föreslog kärleksfullt lite balsan för hans torra hår :P Exakt hur jag fick ihopkokat det skulle jag verkligen finna intressant att veta.


”Vingar av glas”….vilken känsla av Déjá vu. Sjuan sände ikväll denna film och jag minns precis hur vi såg den på en modersmålslektion i skolan för att sedan skriva en rapport på den. Jag satt längst bak i klassen längst till höger…ibland bara kommer det bilder i huvudet…


Ledig dag imorgon. Vilken underbart ord alltså. LEDIG. Tänka sig :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar