torsdag 30 augusti 2012

The good old times

Fritiden är räddad och all hail YouTube.

Igår kom en gammal goding på tal när mamma och jag satt och pratade. Sunset Beach. Serien som gick på TV4 var vardag ca. -98-01, den bästa såpa som någonsin gjorts. Hursomhelst, jag blev lite nyfiken, visste att det fanns en del klipp på YouTube för över ett år sedan så jag tänkte kolla vad mer som fanns och jag hittade guld. Varje avsnitt finns uppladdad. Och väldigt bra kvalité dessutom. Jag är i himlen. Kan lova att det var någon som satt uppe halva natten.

Sunset Beach hade allt. Intriger och lögner, svek och snaskiga kärlekshistorier. Minns ni saker som ”The Rosario Curse”, ”Vem sköt Del?”, ”Ben/Derek (och allt som hände ute på ön)”, ”Maria?”…osv. Det finns ju så mycket mer, inte en lugn stund, alltid fanns det minst en intrig på G.


Sunset Beach var heligt. Katastrof att missa. Jag hade en vän som var lika besatt som jag, en av mina blogglänkar faktiskt. Jag for ofta till hennes efter skolan för att laga läxor, och i lågstadiet hade man ju faktiskt läxor :P Sen åt vi chips (Estrella Sourcream & Onion) och drack massor av Pepsi Max medan SB rullade i rutan. Vi hade våra favoriter minns jag. Speciellt männen, som jag naturligtvis också gillade. Och vem kunde motstå.


Sen fanns det ju härliga kvinnors också. Annies faster Bette var efternamn i stort sett ingen kunde uttala (Katzenkazrahi). Olivia, alkoholist som hade ett förhållande med sin dotters man och Annie…ja hon gjorde allt för mycket dumheter för att någon ska kunna räkna allt.

Trots alla kärleksdramer så fanns det alltid en som intresserade mig mest. Ben/Meg. Vem kunde väl undgå charmen från Ben Evan (Clive Robertsson).



Avslutningsvis 3 vidoer med rätt oförglömliga saker. 3 av hundratals….det finns ju ännu saker som…Annie stjäl Olivias barn….Vanessas ”sjukdom”….Kidnappad Ben….





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar