söndag 26 augusti 2012

Drömmar

Melodikrysset strömmar ur radion på bordet, dagstidningen, en stilla morgon vid kaffebordet efter en sovmorgon. Jag på ena sidan av bordet iklädd i en dressingown (osäker på färgen) från ”Silkrobes of London”( http://silkrobesoflondon.com/silk_gowns.html) och på andra sidan en morgontrött man i boxer briefs och t-shirt med morgonrufsigt hår. På något sätt passar kaffe in i bilden även om inte jag skulle dricka det. Bordet är precis tillräckligt stort för två och stolarna är stora, passligt hårda och bekväma. Bordet är placerat mellan två höga fönster som släpper in morgonljuset och allt man ser utanför är träd. Underbart.

Saker som dessa tänkte mitt huvud ut tidigt i morse när jag ställde mig till jobbet och svarade på meddelandet som kom 02:50 (tur jag sov djupt då) men var glad åt det ändå :D Sedan surrade allt detta vidare, allt detta kom sak efter sak och lät bara bättre och bättre ju längre jag släpade mig fram på jobbet….jag är inte morgonpigg en söndagsmorgon med två kvällsskiften i ryggen :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar