fredag 17 augusti 2012

Over and out Juthbacka

I vanliga fall ser jag fram emot Kullturnatten och Juthbackamarknaden. Ifjol var jag ute hela natten, fast jag ärligt talat inte vet varför. På Juthbacka satt jag i nästan 24 timmar och tyckte faktiskt det var riktigt trevligt.


I år då.


På torsdag var det fullt pådrag, före jobbet. Efter 8 timmar tog jag mig hem via staden. In och handla, stå i vårrullskön, prata med lite typer och hem efter ca 1 timme. Det räckte för mig


Juthbackamarknaden. Efter 8 timmar på jobb ställde jag mig genast dit. Jag klarade mig i 7 timmar innan jag gav upp. Kommersen dog ut, folket, som ville handla, minskade och festande ungdomar och annat folk fyllde platsen. Då orkade jag inte mera. Benen värkte, stolen obekväm. Allt dötrist. Raka motsatsen till ifjol så jag gick hem. Men 7 timmar gick lätt, eller kanske 6. Jag tycker det är riktigt trevligt att bara få sitta still och se på MÄNniskorna. Och så många att se på. I like seeing them walk. Jag spanade och dreglade så mycket jag hann. Och sommar och varmt därtill :D Man borde bara ha fått peka, samla ihop en grupp och speedejta :P Så brukar jag också passa på att fixa naglarna när jag ändå sitter där, så också i år.
Och gå runt omkring. Forget it. Jag säljer på loppis nu och då så mer behöver jag inte ha med mig hem.


Imorgon släktträff. No comment. Det jag undrar är som vanligt, what to wear… Tack och gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar