tisdag 28 augusti 2012

Kvällssvammel

Nog är det skönt att vara ledig alltså. Efter de senaste veckornas program och jobb så känns det så otroligt skönt att bara få vara. Organiserat lite tidningsurklipp och blogginlägg men fick visst slut på både plastfickor och mappar. Nåja, ingen katastrof.
Ikväll en riktigt skön hundpromenad med Boman. Jag skulle faktiskt på ett sätt vilja ha/kunna tänka mig hund. Men till att börja med vill jag bo större föra det. Å sen så är det inte bara stillsamma promenader en härlig sommarkväll som man får när det kommer till hundar…


Höstterminen i skolan får sin början. Om några veckor. Fick brev om närstudierna på posten igår eftersom skolans epost tydligen slutat fungera. Lämnade först att bara titta på pappret, tänkte åå nej och blev nervös. Vet inte varför egentligen, studierna kan ju verkligen inte anses som svåra och yrkesproven blir nog inte före till våren. Och så vet jag inte varför jag blev nervös men kanske lika bra så hade jag det ur världen. Jag blir sällan nervös. Inte ens när det kommer till att stå på scen inför fullsatt salong… eller jo… men bara just precis då man ska in på scen men då är det bara att slänga sig in :D

Och apropå teater. Nytt gäng verkar repetera på Scala. Trevligt. Jag skulle önska att det var Juthbacka teater som gjorde något men känns som den gruppen gått i graven… jaja… säger inget… mina åsikter är ju inte NYSKAPANDE… som jag avskyr det ordet. Hursomhelst kan jag medverka på mitt sätt. Se till att det finns kaffebulla. Därför ska det bakas muffins av alla de slag i veckan… kanske imorgon eftersom jag planerar italiensk köttfärslimpa till imorgon och då ska ju ändå ugnen på…


UNG OCH BORTSKÄMD. En ny säsong har dragit igår på SVT. En intressant serie… bortskämd är verkligen rätt namn. Stackarna fick arbeta på en matservering som första uppdrag, både i serveringen och disken, och hjälp så hemskt det var. Och värre lär det bli. Haha :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar