onsdag 15 augusti 2012

Han må ha hår på bröstet, men du, det har Lassie också…

-Cole Porter

Jag begär inte mycket. Citat. Ofta säger ett enkelt citat lika mycket som budskapet efter att man läst en hel bok. När Maily flyttade till Sjukhemmet fick jag hennes underbara små, svenska citatböcker med citat av alla möjliga källor. Underbar. Ibland kan t.o.m. jag ha små krav :P


Glad att jag inte skrev något igår. Mitt humör åkte liksom bergochdalbana... men in the end of the days så slutade dagen med skratt. Satt och slötittade på Allsång på Skansen i brist på annat. Artistutbudet har väl varit lite sisådär i år. Och Måns Zelmerlöw har inte varit så all about me som han brukar. MEN varför i hela friden var han tvången att raka av sig skägget. Det gjorde honom både mognare och snyggare.

Dont like him no more. Efter det följde ”Falkenbergsrevyn: Svängigt värre” och som alltid var den relativt värdelös förutom några delar och de var otroligt bra. Som skämten om Carema och SJ. Tyvärr kan jag ju inte länka till SvtPlay, bor ju inte i Sverige. Tycker faktiskt att det borde vara tillgängligt för alla…


Kulturveckan är i full gång. Någon pjäs på Scala, som jag kontrollstädat idag. Och så har Allsången på torget dragit igång. Borde kanske gå ut och titta/lyssna, vi får se, skulle bara trafiken lugna sig så skulle det höras utmärkt till den egna platsen på balkongen. Och imorgon Kulturnatt. Jag har kvällskifte och morgonskifte på fredag. Låter inte det perfekt…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar