fredag 3 augusti 2012

Ännu en dag

Kläderna limmar fast sig uppefter kroppen. Svetten rinner så fort man rör sig, eller sitter stilla. Man borde gå på toaletten men hur ska man få upp och ner byxorna. Vill bara hem och duscha. Och hur ska jag få på mig jeansen när jag slutar. Helt vanliga tankar på jobbet under sommaren. Men ikväll var det faktiskt rätt OK, det kan vara mycket värre och kommer säkert bli det ännu innan det blir höst.

Ikväll tog jag till saxen, på ett gardin, ett dyrt sådant dessutom. Men nu har jag två. Imorgon måste långsidorna fållas och sen kortas med de medföljande lim remsorna och sen ska det dekororeras med den nya mattan som kommer tidigare än planerat. Detta tillsammans med en hel massa strykning är den husliga inslaget imorgon. Sen har vi det praktiska, skruva upp en lampa. Detta borde gå väldigt enkelt eftersom det är en trävägg. Det enda jag är rädd för är att jag inte vet om det går ledningar i den där jag ska skruva. Tror det är bäst jag stänger av huvudströmmen i lägenheten. Men hör ni inte av mig framöver så har det varit trevligt…


Har ikväll beundrat mina rosor ikväll. En bukett vita rosor som jag fick av mamma på min födelsedag, 2 veckor sedan va? Och ännu är de i relativ bra skick, 9 av 10 kvar. Undrar om de rosor jag skickat de senaste åren till herrn i grannstaden hållit lika länge och vad han tänkt när han sett dem dag efter dag…


Till sist. Såhär kan de se ut när man sorterar genom mamma lillas bokmärken och skriver ut alla mönster hon ”behövde”. Ett till och sen skulle de legat på golvet…men så praktiskt med trådlöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar