onsdag 28 maj 2014

Home Sweet Home

Borta bra men hemma bäst. Det säger väl allt. Men i detta fall...jag vet faktiskt inte om jag kan hålla med...å det er da sku maerklit (fråga inte varför men just denna meningen måste skrivas på danska, såsom den skrevs i mitt huvud)
Jag har alltid varit väldigt hemkär å jag trodde akdrig detta skulle gå vägen. Visst har jag haft kontakt hem varje dag...för min egen å älskade mammas skull. Men på måndag morgon när jag lämnat in mina hyttkort osv å satt på spårvagnen kände jag bara att jag gärna stannat längre, jag var varm i kläderna och hade t.o.m. börjat tänka å räkna på finska. Helt galet.



  Men hem kom jag...till ett regningt hem...

Men det gjorde inget, jag var hemna.

Tågresan hade dessutom trevlig utsikt...så glad it is summer ;)

 
Skulle jag sen återvända? Svar ja...4 arbetsturer å sammanlagt 36 dagar tog jag emot under sommaren.  Livet på land å livet på båten. 2 så totalt olika saker. Båda  med sina för och nackdelar. Precis som alla andra jobb å arbetsplatser här i världen... Men nu är jag hemma...sen åker jag tillbaka om någon vecka. Så enkelt är det. Hur framtiden sen blir...ja...det vet endast den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar