onsdag 28 maj 2014

My adventure

6  dagar på en båt. Tänk att det kunde gå så bra. Egentligen vet jag inte vad jag ska berätta. Frukost i mässen. Båten lägger ut... Jobbet börjar... Varje timme den står i hamnen ska hyttar städas. Allt däremellan går man runt å kollar läget, över hela båten. Fyller på skåp å servar mässen å bastun för chaufförerna. Man har oftast flera timmar ledigt under dagen, men när klockan slår 21 på kvällen böjar det verkliga jobbet. Båten har 198 hytter för resenärer. Av dessa var rekorder 153 st som blivit använda under mina dagar där denna gång. Dessa ska då städas grundligt på kvällen. Städteamet består av 10 pers så det går med detta i åtanke "fort". Sen ska ju bara resten av båten städas..varje cm dammsugas, 8 allmänna stora toaletter städas... arbetet räcker helt klart till.
Sen var det ju det där att det inte får drickas i hytter...det måste våra resenärer till stor del totalt missat. Så som hytterna kan se ut...jag visste det...men ändå inte...
Vad mer kan jag säga, jag vet inte. Jag kunde skriva en dag till dag beskrivning men vem vill väl läsa något så tråkigt...bilderna får berätta resten :)

Bar Nosturi...ett favoritställe..
Tänk att man blev van att springa på här...


Lite sol å avslappning uppe på däck om man var ledig

4 sängar...i samma hytt...känns alltid aningen ändlöst...

Skönt med paus där mitt i natten

Sista dagen hann Dreya å jag äntligen med lite prat :)

Konstigt nog har städpersonalen oftast stökigast


Mycket trafik ute på havet...

Crew :)

Arbetsskador :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar