söndag 18 maj 2014

"Jag vill inte se detta"

På facebook kan man chatta med vänner, spela spel, dela trevliga händelser. Men det finns en funktion jag verkligen uppskattat på sista tiden. Funktionen som gör att man slipper se och påminnas om sådant man gärna undviker. Ett enkelt knapptyck å så kan man läsa "Inlägget har dolts från tidslinjen". Voila :P
Sen är jag säker på att många tycker att om man känner såhär borde man kanske inte alls ha facebook, alla har rätt att dela det man vill. Detta fullständigt sant...å jag utövar rättan att bara ta till mig det jag vill ;)



Å andra sidan får jag skylla mig själv. Jag kan se en bild...helt oskyldig. Bilden är tagen för att visa en trevlig gemensam stund...ett bord fullt med tallrikar med mat...ölglas...bakelser eller kaffe. Men jag ser lite mer än det... Jag kan se omgivningen...saker fotografen inte tänkte desto mer på... Jag ser de jeansbeklädda benen från 2 personen...sittandes NÄRA varandra. Deras ben nuddar klart å tydligt varandra. På en sekund är det som om jag är där. Jag står framför bordet å ser allting.  Leendena...skratten... För en stund, bara en kort kort stund väller så mycket känslor upp...men jag sväljer. Blundar. Håller andan. Å det är borta... Men ibland kan bilden lämna långt bak i huvudet...genomskinlig på min näthinna... Jag vrider på nacker lite lätt som för att skaka bort den...men djupt där inne vilar den sig ännu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar