lördag 3 maj 2014

Hur gör djur

Hade tänkt skriva blogg över livet sen det blev att åtrevända till vardagen men på något sätt har jag svårt att formulera ord just … … jag är ju lite av en drömmare för den som inte visste det :P


Nåja, lets give it a shot!


Efter att ha sovit knappa 7 timmar natten till tisdag vaknade jag upp förvånansvärt utvilad. Jag steg upp. Klädde på mig. Gick runt i lägenheten. Ändå skönt att vara hemma. Men kände mig hungrig, eller snarare sugen, på något sött. Jag visste att bara jag hittar så finns det en påse Malaco gummibjörnar. Tänkt att äta på resan. Å så var det ju ändå tisdag å över kl.00 när jag åt godis sist så tisdagen var ju liksom redan förstörd. Jag slängde in en näve. Tuggade å svällde. En handfull till. Glufsade i mig när jag gick förbi en spegel. Stannade. Frös till is. Svalde det sista. VA FAN? Vart hade mitt smala vackra ansikte tagit vägen. Såg nara något runt å plufsigt, snudd på the old me. Jag vände på klacken, gick tillbaka till vardagsrummet och greppade godispåsen. Gick till badrummet, hällde ut den å spolade. Kände mig lättad, frestelsen var borta. Tänkte sen, är detta ett tecken på stor viljestyrka eller kommande ätstörning?



Resten av dagen var det till att packa upp å hålla igång, en lista på ärenden att uträtta fanns. Vardagen var helt klart här. Jag hade investerat i ett par löpartights från HM, storlek L. Jag, löpartights, L. Den ekvationen får jag inte riktigt att gå ihop men… Så kan det bli. Dessa måste ju testas, så jag tog en sväng till Annika, hann prata en bra stund å fick sedan cyklat hem cykel 1/2 som varit på reparation. Kedjan hade bland annat kortats eftersom det borde varit stört omöjligt att cykla med den som det varit. Tyckte det gått bra :P Å visst var det skillnad… Så tacksam över såna vänner :D Å tightsen var riktigt trevliga…men löparskorts att ha utanpå är beställda, känns nog bättre med dem om man far ut soliga dagar ;-)



På onsdag var det jobbet som kallade å jag vaknade med huvudvärk. Dessutom väldigt stel i kroppen. Men det spelade ingen roll, no rest for the wicked. Efter jobbet han jag få in lite andro… innan det var dags å fara å servera på Scala.


Sen bestämde jag jag ska låta telefonen laddas en stund innan jag tar en motionsrunda… telefonen hann nog laddas flera gånger om kan man säga men jag fastnade lite ute i cyberrymden…

Torsdag. Sovmorgon å kvällsjobb. Inget mer med det.


 Fredag. Morgonskifte på jobbet. Söndagsordning. Men bara man bara jobbar å inte tänker så mycket så går det fint. Efter jobbet följde städning å dylikt också på hemmafronten. Visserligen satte jag mig på balkongen å njöt av solens strålar en stund men till sist hann jag ändå både duscha å klä på mig innan min celebra gäst kom på te. Å jag säger celebra för vi ses så sällan i dessa dagar.


Nu kallar jobbet… men en sväng via salladsbaren på Torghallen först. 8 timmar jobb… så ser vi sen…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar