fredag 2 maj 2014

Några sista allmänna punkter/tankar från de senaste dagarna

Vartefter jag suttit å skrivit har vissa saker kommit upp, saker jag inte tyckte passade direkt där jag skrev eller som jag glömt bort att skriva å nu efteråt inte bara ville få pusslat in sådär bara....

# 1.Jag kan erkänna att det här å där flikats in en hel del "karlaiaktagelser". Men vad ska man göra...singel på jakt som jag väl på ett eller annat sätt är kan jag ju inte blunda när jag ser något estetiskt tilltalande...
# 2. Är det riktigt normalt att leka papparazzi med vilt främmande personer? Nej,troligen inte, men det är något som ska tas som en komplimang ;)
# 3. På bröllopet, där satt man, ensam. Man borde haft en kille med sig där vid sin sida. Jag drömde mig bort å fantiserade,såg framför mig 2 (o)möjliga (o)tänkbara scenarier.
A) Jag är där med den spralliga lekfulla killen. Han låter mig aldrig känna mig ensam. Han lockar till glada skratt. Han får mig, kanske mot min vilja,att skaka loss på dansgolvet å när bruden skuttar på där ensam för hon tycker det är kul, skulle han joina henne.
B) En man med stil. Han vet hur man för sig å rör sig. Han pratar med de andra bröllppsgästerna med en dignifierad ton. Han är ute och röker med brudgummen och bestmannen. När valsen börjar tittar jag på honom. Älskvärt. Han ler, stiger upp, räcker fram sin hand och bjuder upp, lägger armen om mig å för mig ut på dansgolvet där vi valsar som vi aldrig gjort annat.
Men något skulle dessa ha gemensamt. De skulle båda, på sitt sätt, sett OTROLIGT bra ut i kostym :)
# 4. Kärleken finns.. Var frågar ni? Jo det är mellan de två personer vi gifte bort i helgen. Dan -Anders å Nettan. Man behöver bara se på de två personerna så vet man.
# 5. Vilken gästfrihet. På denna resa har vi nog minsann servats, sängar har bäddats upp åt oss både här å där. Inga frågor har ställts.  Å vi har sen inte behövde fundera på att reda upp efter oss, "Lämna det bara så fixar jag det sen..."
# 6. Åland i mitt hjärta. Åland är ett väldigt ställe. På något sätt blir man så lugn där. Familjen där tar emot en med öppna armar, no questions asked, å genast blir man lugn. Jag sa det att jag mår så otroligt bra där men för inget i världen kan jag beskriva den där känslan...lugnet som på något vis infinner sig...
Bröllopsselfie

Vy från badrummet

 #7. Gillade INTE min kostym. Men mitt enda val...inget passade alls ihop...men men...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar