fredag 2 maj 2014

På lungt hav

Tråkigt eller tråkigt. Det är de två alternativen jag ger för att beskriva denna båtresa. Lugnt som attans. Å visserligen har jag INGA promblem lugna vatten, det kan jag utan problem acceptera. Men de negativa med lugnet är att det inte direkt lugnet i sig själv utan snarare det faktum att det är lättare att hålla sig vaken om det är lite liv omkring en, man har något att titta på å speciellt om man har något VACKERT att vila ögonen på så är det mycket svårare att somna. Men icke då. På båten fanns någon enstaka snygging...unga pappor t.ex. (dessvärre lite för unga) men i brist på annat fick det duga. 



Mat å kaffe varvades med att sitta vid ett bord å hoppas på att klockan skulle gå fort. Turen till TaxFreen var däremot ganska produktiv. Därifrån kom jag med alldeles för mycket godis (som jag de kommande dagar satte i mig som en galning) doftandes av Chanel Egoiste, (jag borde inte, förbjuden doft, men använder jag den bara när jag lånar lite på väg genom taxfree de gånger om året jag där går är det inte så farligt). Och till sist genom kassorna...3 öppna...3 valmöjligheter...3 vackra karlar. Vilken skulle jag välja. Som tur slapp jag välja, en hade svinlång kö, andra stängde kassan å gick så det blev kassa nummer 3, killen med det trevliga exotiska utseendet.  Det trevliga sträckte dig dessvärre inte till uppförandet trots atg rösten var härligt mörk :)


Efter timmar tog båten i hamn på Åland. Skönt efter en lång resa. Äntligen på Åland åtminstone. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar