måndag 26 juli 2010

“Fashion is made to become unfashionable.” - Coco Chanel


Vilket underbart fuktigt väder det är här, lite åska nu och då, och så fuktigt i luften att taperna nästan ramlar av väggarna, bården uppe vid taket har åtminstone lossat lite här och där hos mor, blir nog att satsa lite så blir det genast bättre :D

Igår var det jobb som gällde från förmiddagen, sen kände jag inte för något mer som krävde någon stor styrkedemonstration, att jobba söndagsförmiddag tar på, men det är ju dubbel lön :P Med detta i tanke så satte jag mig istället ner vid daton och letade, letade och letade efter namnet på mormors gamla Arabia-porslin, efter många om och men hittade jag namnet: Irja. Skulle ju nu vara kul att veta exakt hur mycket av det som inte gått i kras genom åren men när lite finns i säkert förvar hos mig meden en del, och hur stor den delen är skulle jag vilja veta, finns förvarat i forsby, tror mig nog veta var, men känner inte för att leta i det utrymmet, kommer väl fram någon gång. Har försökt fråga min kära mor, men man kan ju inte direkt anklaga henne för att ha bra minne, nåja spelar nog ingen roll hur mycket det finns, det som finns är ändå väldigt värdefullt, i minnen :D Kanske hittar jag något förmånliga delar på Juthbackamarknden, har funnits en del där förr, visserligen allt annat än förmånligt…

Nu ska jag kasta en blick på “Skärgårdsdoktorn”, det är faktiskt en serie som går att se många gånger, undrar när den planerade filmen blir av…

Måste infoga denna video här, den är faktisktt bra, Simon känner mig bra, det var nämligen han som sett den på YouTube :D












Your 2010 Name is Auden Rhys




How modern!


What's Your 2010 Name?









Your Colors Are Neutral




Your colors are subdued - like grays, tans, black, and white.

You are a classy and elegant person. You don't need or want too much flash.

You have an eye for quality, and you are a big believer in "less is more."

You are a solid, unwavering person. You are very comfortable with who you are.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar