torsdag 15 juli 2010

"Hope is a waking dream" - Aristotle

Är det bara jag eller blir man trött i detta varma väder, klagar inte, får nog kallt när vintern kommer, men man kan ju aldrig riktigt sova ut när det är såhär varmt. Kanske är det bara jag.

Min nya dammsugare kom igår, yes, utan påse, ett problem löst, hittar aldrig rätta påsen. Den gamla sugaren får nu tjäna livet ut i bilen....

ser just nu på ett bra program fån Kanal5, om extrema samlarare, allt jag säger är att de gånger jag tycker att min lägenhet är extremt råddig så är den ändå pedantiskt städad i jämförelse :P

Irriterar mig lite på det faktum att det inte kom någon lön idag, hade ju massor av tillägg att få. Tydligen har löneräknaren dock semester, och ingen vikarie verkar det som vilket betyder att man måste vänta till Augusti på dessa pengar. Inte direkt något jag gillar, men så kan det vara. Rent ekonomiskt har det varit värre många gånger förr så va ska jag inte reda upp det trots allt.

Var en tur till J:stad idag, och loppis. Hittade 4 stycken röda kristallglas, de gick ju absolut inte att säga nej till så jag fick de som en lite tidig födelsedagspresent av lilla mamma, toppen :D
Det slog mig igår att jag ju faktiskt fyller år på tisdag, det gick fort, eller något. Måste nu hitta ett recept på något gott att baka till jobbet, firar ju inte som jag sagt. Om ingen vill fira med mig förstås ;-)

Detta stämmer bra med det jag skrev åt en vän häromdagen när jag skrev att min filosofi är att ta det goda med det onda, och göra det bästa av allt livet kastar åt en och hoppas det vänder någon dag.




You Are Tranquil



You are able to stand back and really appreciate the ebb and flow of life. You find peace even in troubled times.

You know that all bad things eventually pass, and you have a broad perspective that others yearn for.

You focus on the present as much as possible. You aren't weighed down by thoughts of the past or future.

You seek balance, and with that balance comes bliss. You have found your happy place, and you're content to stay there a while.








You Are Conditioner



You have a mellowing, softening effect on everyone around you. You bring peace.

You believe that a lot of our problems would be solved if we had less emotional turmoil.

You try to relax and let go as much as possible. You believe in pampering yourself.

No luxury is too indulgent if it makes you feel better. Your mental health is the most important thing.

Kvällsjobb väntar imorgon och sen en ledig lördag, toppen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar