onsdag 28 juli 2010

“I never wanted to weigh more heavily on a man than a bird.” - Coco Chanel

Nedräkningen har börjat, till två saker. Förs är det två dagar kvar att jobba tills det blir lite ledige, med betoning på lite, en dag. Detta rår jag visserligen för själv, bytte bort ledigheten på söndag för att kunna vara ledig nästa söndag när jag är på Åland. Det är nedräkning nummer två, antal dagar till Ålandsresan, 8 (st) beroende på hur man räknar. Det ska bli riktigt kul faktiskt, men vad ska man ha på sig och hur mycket ska man packa. Som jag har tänkt det nu så byter jag kläder 2 ggr mellan det att vi startat från Nykarleby till dess att vi stiger av båten i Mariehamn, van vill ju vara fräsch och se så ut hela resan, men det tål verkligen att funderas på. Tur att vi tar bilen dit så man slipper bära på bagaget :P

Och nu sådär apropå något helt annat och inget alls. Hörde idag att kyrkan funderas på att skippa att viga heterosexuella par i kyrkan, bara välsigna dem, detta istället för att viga de få (kanske jag har fel) homosexuella par som önskar viga sig i kyrkan. De som talar för att det är fel att viga samkönade par i kyrkan styrker ju detta med det står så i bibeln, men tycker de borde läsa bibeln igen om de planerar att skippa vigseln för icke samkönad par. Men vad vet väl jag…

Såg tidigare ikväll en repris av tisdagens “Allsång på Skansen” och såg Jonas Gardells framträdande, verklig ba som alltid, men tycker kanske att han kunde välja en annan sång någon gång, visst är “Aldrig ska jag slut älska dig” en bra låt, men vikan liksom den nu. Varför inte göra en uppföljare till “Livet är en schlager” och låta honom skriva en ny, lika bra låt. Men om jag använder lite av hans ord så säger jag - Jag vill också ha en egen gardinuppsättning, från HemTex fast ;-)

Nåja, dags att avsluta detta för idag. Fundera på refrängen. Ställa lite frukost till imorgon och söka sig i säng, två dagar till att jobba, de må nu gå fort….

God fortsättning




You Are Deep



You are completely self sufficient. You are your own happiness.

You are content with your life and the world. It's hard to bum you out.

You see how everything is cyclical. You understand that nothing is permanent.

Insightful and smart, you know enough to get how the world works yet still realize there is more to learn.





You Are SPF 8



You enjoy being out in the sun more than most people, and the sun is generally kind to you.

You are aware that the sun can become too much of a good thing, so you do enjoy it in moderation.

You feel invigorated when you spend an afternoon in the sun, especially if it's not too hot out.

There's something about being outdoors that lifts your spirits.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar